הדברת ג'וקים – גלגל ההצלה שלכם

הקיץ הגיע ואיתו המקקים שמרביתנו לא סובלים, בין אם הם מפחידים ובין אם הם דוחים. כך או אחרת, מקק בבית גורם לתחושת גועל ממנה נכון להיפרד, ומהי הדרך הטובה ביותר להיפרד מתחושות אלו אם לא ביצוע הדברה מקצועית על ידי חברה מוסמכת ומוכרת?

 

על פי רוב המפגש עם המקקים מתרחש בשעות הערב והליל, אז מוצאים המקקים את הדרך לסלון, למטבח ולחדרי הבית וזאת בשל החושך השורר בבית. אין ספק כי הטלפון למדביר יתרחש רק למחרת בבוקר ועד אז אתם יכולים ואף מוזמנים לחפש את המדביר שיבצע עבורכם את העבודה הנדרשת. אומנם הבחירה לבצע הדברה מקורה בתחושה הלא סימפטית שמשרה המקק, אך מקקים מעבר להיותם דוחים מהווים סכנה בריאותית. המקקים נוהגים לשהות באזורים בהם ישנם שאריות אוכל וזבל, כך שהם עלולים להעביר איתם חיידקים לסביבת המגורים אליה הם חודרים. מפגש האנשים עם המקקים והחיידקים אותם הם סוחבים, עלול להוביל למחלות זיהומיות מגוונות.

 

הכל אודות מקקים

בישראל ישנם שלושה סוגים שונים של מקקים: המקק הגרמני, המקק המזרחי והתיקן האמריקאי.  הדברה ג'וקים ומיני מזיקים מתבצעת בישראל למניעת כל סוגי המקקים הנפוצים. התרבות המקקים מתבצעת בצורה מהירה ביותר, כך שאם חדרו לביתכם שני מקקים, סביר להניח שללא טיפול ראוי תוך זמן קצר יתמלא ביתכם במקקים בגדלים שונים. נקבה מטילה בכל מחזור בין 14- 16 נימפות שהם "הילודים". הנימפות נראות בדיוק מופלא כמו המקק הבוגר בשינוי מהותי אחד ויחיד והוא שלנימפות אין כנפיים בשלבים הראשונים. כל מקק חי כ- שנה ושלושה חודשים, כך שאם הדברה ג'וקים ומיני חרקים לא מתבצעת, אתם עלולים לסבול ממכת ג'וקים לא נעימה בלשון המעטה.

 

התקופה הטובה ביותר לביצוע הדברה היא האביב והקיץ אז מכת המקקים מתגברת והסיכוי שתתקלו במקק הוא גבוה. את ההדברה רצוי לבצע פעם בשנה ללא קשר ישיר למפגש בלתי רצוי עם המקק. כל עוד תשמרו על תחזוקת הדברה שנתית, כך ייטב לכם ותוכלו ליהנות מסביבת מגורים נקייה, סטרילית ונטולת מקקים. לאחר שביצעת הדברה אורגנית נכון שתישארו מחוץ לביתכם או לחלל בו בוצעה ההדברה לפחות 4 שעות, תוך שאתם משאירים את החלונות פתוחים לאוורור החלל. את הרצפה אל לכם לשטוף במהלך 3 ועד 4 ימים ובמידה ונחשפת לחומר ההדברה, שתפו את המקום במים ובמידת הצורך פנו להתייעצות עם רופא. לסיכום, הדברת חרקים הכרחית בימי הקיץ הן בדירות חדשות והן בדירות ישנות. בתקופה המומלצת לבצע הדברה הינה באביב ובקיץ ויש לבצע בכל שנה הדברה לתחזוקה שוטפת.

 

Bookmark and Share