ציוד מכני הנדסי לעבודות עפר ותשתית

 

מדינת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח גדולה מאוד שמאופיינת בפיתוח תשתיות נרחב למטרות שונות. משרדי התחבורה והשיכון על שלל חברות הסמך שלהם משקיעים הון רב בפיתוח פרויקטים תחבורתיים שונים. הפיתוח נעשה בכל הארץ לאורכה ולרוחבה ונעשה במקביל.  בנוסף, יש רצון להקים שכונות מגורים בישובים קיימים, לבנות יישובים חדשים ולהשקיע בבניית בנייני מגורים מגוונים. ציוד מכני כבד נראה במיוחד בשנים האחרונות בשל פרויקטי נדל"ן רבים אלו. ציוד הנדסי כבד מבצע, הלכה למעשה, את עבודות הפיתוח שלאחריהן תתחיל בניית המבנים השונים.

תכנית לבניית שכונת מגורים כוללת עבודות פיתוח שנועדו לסלילת כבישים ומדרכות, להקמת פארקים ירוקים, לבניית מערכות ביוב ומים ועוד. כל אלו משמשים כבסיס וחלקן מתבצעות לפני שחברות הבנייה מגיעות לשטח. כמובן, שיש עבודות תשתית שמתבצעות תוך כדי תהליך הבנייה ויש רבות שנעשות אחריהן. לצורך עבודות תשתית אלו משתמשים בכלים שונים וביניהם: שופלים, מפזרי אספלט, מחפרונים, טרקטורים, מלגזות ועוד. הציוד אשר משרת את חברות הבנייה באופן בלעדי הינו מערבלי הבטון אשר מגיעים לשטח כל אימת שיש צורך בעבודות יציקת שלד, ובנוסף להם, יש עגורנים אשר בלעדיהם לא ייתכן תהליך בניית מגדלי מגורים.

ציוד הנדסי מודרני לייעול העבודה

צ.מ.ה. נחשב לציוד יקר ערך ומבצע עבודה קשוחה ותובענית. מתוך מטרה לייעל שירות ולהוזיל עלויות יש נטייה ליצור ציוד הנדסי זעיר יותר אשר יכול להיות מופעל לצורך עבודות קטנות יותר. כזה הוא למשל המיני מעמיס שמבצע עבודה יעילה בשטח מצומצם. צ.מ.ה זקוק לתחזוקה הולמת ורצוי שכל תקלה בו תתוקן על ידי מומחים לנושא. יש לשלב חלקי חילוף מתאימים ומקוריים שנקבעים על ידי היצרן. כל סטייה מכללים אלו עלולה לסכן את המכונות היקרות. הדבר יכול לשבש עבודה ולגרום לנזקים כלכליים ואחרים שחלקן בלתי הפיכים.

ציוד מכני כבד נראה בשנים האחרונות בשל פרויקטי נדל"ן רבים שחייבים להסתיים במהירות ועל פי לוח זמנים מסודר. הרצון לפיתוח נובע מלחץ קיים למציאת פתרונות דיור ומיעדים שאפתניים של המדינה וחברות נדל"ן רבות. ייעול העבודה בתחום גורם לכך שציוד כבד רב תופס בהדרגה את מקומם של פועלי הבנייה והתשתית, ועבודות רבות שהיו מבוצעות על ידם נעשות כעת ביעילות על ידי ציוד כזה. הייעול חוסך כסף רב לחברות הבנייה והתשתית, והעבודה מתבצעת בצורה טובה ומקצועית יותר.

Bookmark and Share