הרחקת יונים –כיצד?

הופעת יונים באזורי המגורים מחייבת אתכם לפעול להרחקתן וזאת לנוכח המטרד והסכנות הבריאותיות הנלוות לעצם הופעתן של היונים בסביבת המגורים. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר שיטות נפוצות להרחקת יונים מסביבת המגורים.

מדוע חשוב לפעול להרחקת יונים מסביבת המגורים?

הופעת יונים באזורי המגורים מהווה מטרד סביבתי מכיוון שהיונים עלולות להעביר גורמי מחלה לבני האדם ולחיות המחמד. יונים בסביבת המגורים עלולות להעביר בין היתר: כינים, קרציות, פשפשי מיטה וכדומה, וזאת באמצעות נוצות הנושרות מגופן ובאמצעות לשלשת (צואת יונים) הנחשבת לסימן המובהק ביותר של מפגע יונים. גירוש יונים מסביבת המגורים הינה פעולה מקצועית המתאפשרת בין היתר באמצעות מספר שיטות ואמצעים כגון: התקנת רשתות ודוקרני נירוסטה, הצבת מכשיר להרחקת יונים המבוסס על סאונד בתדר גבוה ובאמצעי הדברה אלקטרונית.

הרחקת יונים באמצעות רשתות הינה פעולה המיושמת באמצעות התקנת רשתות שקופות בפתחי הכניסה לבית ולמסתורי הכביסה והיא נועדה בעיקר לצרכי הרחקתן של היונים ממקומות קינון אך היא איננה מובילה להרחקה מוחלטת של היונים מסביבת המגורים. פעולה זו אומנם לא תגרום להרחקתן המוחלטת של היונים מסביבת המגורים אך היא תמנע מהן מלקונן במסתורי הכביסה. הרחקת יונים באמצעות דוקרני נירוסטה מיועדת לצרכי הרחקתן של יונים מהמקום בו הן מתיישבות, לרבות, חלונות, פתחי אוורור, מערכות מיזוג חיצוניות, מרזבים וכדומה. פעולה זו תגרום לכך שליונים יהיה קשה יותר למצוא את מקומן במקומות בהם התקנתם את דוקרני הנירוסטה אך עם הזמן היונים יסתגלו למצב וימצאו את "הפינה" בה הן יוכלו לתפוס מנוחה. הרחקת יונים באמצעות מכשירים אלקטרוניים הפועלים על בסיס השמעת סאונד בתדרים גבוהים הינה שיטה נפוצה אומנם להרחקת יונים אך יעילותה מוטלת בספק.

השיטה המוכחת והיעילה ביותר למטרות גירוש יונים מסביבת המגורים היא באמצעות מה שמכונה השיטה החשמלית. שיטה זו מבוססת על הזרמת מתח חשמלי בהספק נמוך למקום בו היונים מצויות, דבר הגורם לעקצוץ רגלי היונה ואף מרתיע אותה מלעמוד באותו מקום. הזרמת המתח החשמלי מיושמת באמצעות מכשיר להרחקת יונים הכולל: פסי נחושת המיוצרים מ-PVC המותקנים במקום בו היונים מקוננות או עומדות. פסי הנחושת מתחברים לרכזת ממוחשבת האחראית להעברת מתח חשמלי בהספק נמוך בכל פעם שיונה עומדת עליהם ובכך היונה נרתעת מלעמוד או לקונן באותו מקום. מכשיר חשמלי זה איננו גורם כל נזק ליונה אך הוא בהחלט מרתיע אותה מלעמוד באותו מקום ולכן היא עפה בדרכה לאיתור מקום נוח יותר.

 

 

 

Bookmark and Share