אימון אישי – הכול מתחיל בניו יורק

אימון אישי – הכול מתחיל בניו יורק

אני הייתי מאמן אישי עוד בזמנים שאף אחד בארץ לא ידע מה זה coaching. איך הגעתי לזה אז? במקרה לגמרי. הייתי בטיול בניו יורק ונכנסתי לחנות ספרים. בעודי משוטט בין המדפים נתקלתי בספר שנקרא "חשוב והתעשר" שכתב סופר בשם נפוליאון היל. חשבתי לעצמי "טוב,הנה עוד אחד מהספרים האלה שהיחיד שמתעשר מהם הוא המחבר".

מאחוריי עמד אדם בגיל 50 פלוס שהצליח לקלוט את הסלידה שלי מהספר. הוא ניגש אליי ואמר: "אני יודע מה עובר לך בראש, אבל אתה טועה ביג טיים. זה ספר שנכתב בשנות ה-40 ומבוסס על מחקר יסודי ורציני שרצה לבדוק מה מביא אנשים להצליח. לי הוא שינה את החיים, קרא אותו, אני מוכן לקנות אותו עבורך, אתה נראה לי בחור טוב".

לא יכולתי לסרב לקסם האישי של האדם הזה. הוא קנה לי את הספר שהסעיר את ימיי בשבוע שבא לאחר מכן. איך כבר בשנות ה-40 הצליח לכתוב מישהו דבר שכל כך רלוונטי גם לימים האלו? איך הוא חשב על אימון אישי עוד בתקופה שאף אחד לא הכיר את המושג הזה?. הרגשתי שזה מדבר אליי ואחרי כמה בירורים מצאתי קורס אמון המכשיר את התלמידים בו להיות מאמנים אישיים. נרשמתי ופתחתי את הפרק הנפלא ביותר של חיי.

Coaching – מתמסרים לתהליך

קורס אמון אישי הוא קורס קשה מאוד, אמוציונאלי ודורש התמסרות מוחלטת לתהליך. אתה מגלה בעצמך דברים שלא ידעת שנמצאים אצלך, מציף מחדש רגשות ופחדים שהודחקו במשך שנים ולומד להעצים את כל מה שטוב בך. את הקורס העביר מאמן אישי שהיה אחד מתלמידיו של אותו נפוליאון היל מחבר הספר.

הדבר הכי חשוב שלמדתי בקורס הוא שאין פתרונות של זבנג וגמרנו. קואצ'ינג הוא תהליך בו בעבודה קשה וסיזיפית לומדים לשלוט בכל מנגנוני ההפעלה שלנו כבני אדם וכך יכולים לשלוט טוב יותר במציאות, במקום שהיא תשלוט בנו.

תהליך אימון אישי שמועבר על ידי מאמנים מקצועיים אמור לשפר את כל תחומי החיים: הזוגיות, הקריירה והבריאות. ניתן לומר כי קורס אמון אישי הוא שילוב של פסיכולוגיה עם הפרקטיקה של החיים.

נחיתה קשה עם תובנה

כשחזרתי מניו יורק וסיפרתי לכולם על כל מה שעבר עלי, על מאמן אישי מקסים ששינה לי את החיים, על קורס אמון שגורם לי להסתכל על הכול בצורה שונה ובכלל על .coaching קיבלתי תגובות די מזלזלות, אפילו מהקרובים אליי ביותר.

"מה אתה מקשקש. לא כל מה שטוב לאמריקה טוב גם לישראל" היא תגובה מאוד שכיחה שקיבלתי. אבל אם יש משהו שלמדתי במהלך קורס אימון אישי הוא לפתח חזון ולדבוק בו, גם אם הדרך קשה ומלאת מכשולים. בליבי גמלה החלטה לפתוח בארץ בית ספר למאמנים אישיים ולפתח את תחום האימון האישי בישראל.

אימון אישי – לדבוק בחזון

אני מודה, השנים הראשונות היו קשות. אף אחד לא הבין מה זה קואצ'ינג ומה לעזאזל אני רוצה מחייו. נאלצתי להתפרנס מכל מיני עבודות מזדמנות בימים ובלילות הייתי יושב במשך שעות ומפתח תכניות לימוד. אחרי כ-7 שנים כאלו פתאום משהו קרה. אני לא יכול להצביע על הנקודה הספציפית שבה התרחש המהפך, אבל אנשים התחילו לפנות אליי מיוזמתם במטרה ללמוד אימון אישי. קורס אמון אישי ראשון נפתח עם עשרה תלמידים, בבא היו כבר 20, ואחריו החל סחף שגדל בכל שנה. היום כל אחד יודע מה זה מאמן אישי וישנם אלפים כאלו בישראל. אבל אני, שכבר לפני 20 שנה הבין את הפוטנציאל שבזה מקבל הכרה כמאמן האישי הראשון בישראל. וזה הסיפור שאני מספר לכל התלמידים שלי בשיעור הראשון – כשיש לך חזון ואתה מקדיש את חייך בכדי להגשים אותו, אין סיכוי שלא תצליח.

תרגום מעברית

Bookmark and Share