שירותי הדברות – הדברה ירוקה והרחקת טרמיטים

שירותי הדברות – הדברה ירוקה והרחקת טרמיטים

שירותי הדברות מקצועיים נועדו במטרה לסייע לנו להרחיק מהבית ומהסביבה הקרובה מזיקים שונים, כדוגמת: תיקנים, מכרסמים, נמלים, טרמיטים ושאר מזיקים. שירותי הדברות אלה הופכים לנחוצים ביותר דווקא בעונות החמות, כאשר מרבית המזיקים הם בשיא פעילותם. לרוע המזל, לעיתים נדרשים שירותים אלה גם בעונות אחרות, בייחוד כאשר המזיקים פעילים לאורך כל ימות השנה. לדוגמה, טרמיטים התוקפים רהיטים ומוצרי עץ אחרים כמעט שאינם תלויים בתנאים כדוגמת טמפרטורה, לחות או גורמים אחרים הקשורים במזג האוויר. בעבר מרבית נותני השירות בתחום הדברות עשו שימוש בשיטות מסורתיות וקונבנציונאליות, שכללו חומרים כימיים חזקים ביותר, שאמנם הרחיקו את המזיקים – נמלים, טרמיטים או מזיקים אחרים, אך גרמו גם לנזקים בלתי הפיכים לסביבה. היום בעידן המודרני, גברה המודעות לערכי שימור הסביבה גם בתחום ההדברות. בהתאם לכך, ניתן היום ליהנות משירותי הדברה ירוקה; הדברה זו היא יעילה ביותר – באמצעותה ניתן להרחיק את המזיקים ולמנוע פגיעה קשה בסביבה, ובעקיפין למנוע גם פגיעה באיכות החיים ובבריאות שלנו.

הדברה ירוקה – לא לפגוע בסביבת חיינו

הדברות בשיטה הישנה כללו וכוללים עדיין שימוש במיני חומרים רעילים שגורמים לנזקים עקיפים לסביבה – לאדמה, למים, לבעלי החיים, לאוויר וגם לבני האדם. חומרים אלה אינם מתפרקים, כמו חומרי הדברה ירוקה, אלא נטמעים בסביבה – נישאים באוויר, חודרים אל הגוף דרך מערכת הנשימה, מחלחלים לאדמה ולמי התהום, פוגעים בצומח ובעולם החי ולבסוף מגיעים גם אל המזון שלנו. לאורך זמן חומרי הדברות אלה עלולים לגרום לנזקים גופניים ואף להתפרצות מחלת הסרטן. לעומת זאת, הדברה ירוקה איננה פוגעת בסביבה אלא להיפך, היא בטיחותית מאוד וידידותית לסביבה. הדברה ירוקה כוללת שימוש בחומרים בעלי רמת רעילות נמוכה יחסית, המתכלים לאחר ביצוע המשימה. חומרים אלה אינם מהווים כל סכנה – לא לסביבה, לא לצומח, לא לבעלי החיים ולא לאדם. חומרי הדברה על בסיס צמחים או חומרי הדברה ביולוגים, הכוללים שימוש בבעלי חיים הידועים כאויבים של מזיקים שונים, הם שתיים מהשיטות הנפוצות בתחום. במקביל לחומרי הדברה ידידותיים אלה, כוללת הדברה ירוקה גם טכניקות נוספות, כדוגמת הדברה אלקטרונית או הדברה מכאנית. הדברה ירוקה אלקטרונית מבוססת על שימוש במכשירים אלקטרוניים שונים, המרחיקים את המזיקים ללא כל פגיעה בסביבה, כדוגמת: גלי אולטרא סאונד או תאורה מיוחדת. הדברה ירוקה מכאנית כוללת שימוש באביזרים מכאניים, כדוגמת: דוקרנים, רשתות, קפיצים ואביזרים אחרים.

שירותי הדברות להרחקת טרמיטים

היום ניתן להיעזר בשירותי הדברה ירוקה גם לצורך הרחקתם של טרמיטים. טרמיטים הם חרקים קטנים ולבנבנים, הנראים כנמלים לבנות אך שייכים למשפחת התיקנים. בעולם ישנם אלפי סוגי טרמיטים, הניזונים מעץ וגורמים לנזקים בהיקפים שונים. בארץ, לעומת זאת, ישנם כמה זנים בודדים של טרמיטים, שהנזק אותו הם גורמים הוא קטן יחסית. עם זאת, טרמיטים אלה עלולים בהחלט לכרסם ללא הבחנה כל עץ שנקרה בדרכם כולל הרהיט האהוב עליכם ביותר. בשלבי הכרסום הראשונים קשה לזהות אותם, אך לאורך זמן מתחיל הרהיט להתפורר לאט ומחילות חול קטנות, המשמשות לתנועת הטרמיטים, מופיעות בסמוך לרהיט. טרמיטים ניתן להדביר בשיטות קונבנציונאליות וגם בשיטות הדברה ירוקה. הדברה ירוקה נגד טרמיטים אמנם איננה מפותחת כמו שיטות הדברה ירוקה המשמשות להרחקת מזיקים אחרים, אך היא כוללת שימוש בעיקר בשיטות ביולוגיות. שממיות, תולעים הניזונות מטרמיטים ופטריות הגורמות נזקים לקהילות טרמיטים הם כמה מהדרכים הביולוגיות להרחקתם מרהיטי העץ היקרים כל כך ללבכם.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי

Bookmark and Share