הדברה- שירות שלא תרצו לוותר עליו

הדברה- שירות שלא תרצו לוותר עליו

הדברה של מזיקים מסוגים שונים כמו תיקנים, פרעושים, פשפשים, נמלים, טרמיטים, עשים, קרציות, צרעות ועוד  היא בעלת תפקיד חשוב וחיוני בשמירה על בריאותנו ועל בריאות משפחתנו מפני מזיקים מפיצי מחלות ומוצצי דם ובשמירה על ביתינו וחפצינו בעיקר מפני טרמיטים החודרים לתוך רהיטים מעץ, מכרסמים אותם מבפנים בתאוותנות ומכלים אותם עד תום. בעיקר במדינת ישראל הידועה כבעלת אקלים חם ולח במרבית חודשי השנה, כדאי מאוד להקפיד על הדברה מקצועית בעת הצורך ולא להסתכן בהתרבות המזיקים בשטח המחייה שלנו.

הדברה במרכז

אחד מהאזורים בארץ הזקוקים במיוחד לשירותי הדברה הוא איזור תל אביב והמרכז ויש לכך שתי סיבות עיקריות:

1)       הדברה במרכז היא חיונית במיוחד בשל הקרבה לחוף הים ובשל רמת הלחות הגבוהה ששוררת באזור. מזיקים שונים כמו יתושים וחרקים נמשכים מאוד לאיזור הלח של חוף הים ולכן הדברה במרכז היא לא משהו שתוכלו או תרצו לוותר עליו. שלא תהיה כאן טעות, יש להקפיד על הדברה במרכז בכל עונות השנה, אך בחודשי הקיץ הלוהטים במיוחד, כאשר הטמפרטורות נוסקות לשחקים והלחות נעשית בלתי נסבלת, כמות המזיקים גדלה בצורה משמעותית ואז כדאי להקפיד על הדברה פי כמה וכמה.

2)      הסיבה השנייה שבגללה הדברה במרכז היא כה חשובה, זו הצפיפות הגדולה שמאפיינת את איזור גוש דן. אין זה משנה אם מדובר באזורי מגורים או באיזורי תעשייה, הצפיפות הגדולה ומערכות הביוב המסועפות וההכרחיות באזורים מאוכלסים כל-כך, מביאות בעקבותיהן ריכוזי תיקנים ומזיקים נוספים בכמות בלתי אפשרית. הדברה במרכז חייבת להתבצע כבר ברגע בו מופיעים המזיקים. התעכבות בהזמנת מדבירים תהפוך את העבודה לקשה יותר וליקרה יותר.

הדברת פרעושים

אחד מסוגי המזיקים שמצריכים הדברה הוא פרעושים. פרעושים הם חרקים קטנים ומוצצי דם שנמצאים כמעט בכל מקום אפשרי, באוויר, ביבשה, מעל פני המים ואפילו מתחתם, ועלולים להעביר מחלות לבני האדם ולכן לא כדאי לוותר בשום פנים ואופן על הדברת פרעושים. הדברת פרעושים המגיעים בעקבות בעלי חיים שמגדלים בתוך הבית  ובמקביל לטיפול בכלב או בחתול יש לטפל גם בבית, גם כדי לשמור על בריאותו וגם כי הדברת פרעושים תמנע נזק נוסף לחיית המחמד.

איך מתבצעת הדברת פרעושים?

הדברת פרעושים יעילה ומקצועית מייחסת חשיבות למחזור החיים של הפרעוש ומבדילה בין הדברה של הפרעוש הבוגר לבין הדברה של זחלי פרעושים ושל ביצי פרעושים. כשעוסקים במלאכת הדברת פרעושים כדאי לשים לב לשתי עובדות: העובדה הראשונה היא שרק פרעוש בוגר מוצץ את דמם של בני האדם והעובדה השנייה היא שחומרי ההדברה הרגילים לא יעילים נגד ביצי הפרעושים ולכן יש לשלב בין חומרי הדברה שהורגים את הפרעושים הבוגרים ובין חומרים מעכבי גדילה שמונעים את התפתחות דור ההמשך של הביצים ושל הזחלים.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי

Bookmark and Share