עבודה במכירות – איך תמכרו את עצמכם נכון?

עבודה במכירות – איך תמכרו את עצמכם נכון?

עבודה במכירות נחשבת למקצוע פופולארי במיוחד במשק הישראלי ומדובר במשרה מבוקשת בקרב ציבור העובדים השכירים במדינה. אי לכך, והיות והביקוש גדול מההיצע, חשוב לדעת כיצד להתאים קורות חיים לעבודה במכירות…

עבודה במכירות הפכה זה מכבר למשרה נחשקת ומבוקשת. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר ממש במקצוע הפופולארי ביותר בישראל. אין זה עניין של מה בכך. עבודה במכירות נחשבת לעבודה צעירה, דינאמית, מאתגרת וחשוב מכל – משתלמת ביותר. זאת מקל וחומר כאשר היא איננה דורשת (על פי רוב) תואר אקדמי או הכשרה מקצועית.

הביקוש עבור סוכני מכירות נמצא אף הוא במגמה עלייה מתמדת מזה מספר שנים. כיום, עבודה במכירות איננה עוד משרה הקשורה בלעדית לתאגידים מסחריים גדולים. ניתן למצוא עבודה במסגרת זו גם בעסקים קטנים יותר ואף בחברות בוטיק למיניהן. קורות חיים מכירות מונחות אפוא על שולחנותיהם של מעסיקים רבים בשלל ענפים במשק.

היתרון המשמעותי בעבודה זו הינו בכך שהעובד יכול לשלוט באופן ישיר על הכנסותיו. על פי רוב, משכורתו של סוכן המכירות מורכבת הן מבסיס והן מעמלות. העמלות הינן פרי הצלחותיו של העובד. דהיינו, עובד מוכשר המצליח להתברג לחברה המתאימה לאופיו, יוכל בהחלט להתפרנס בכבוד (וזאת בלשון המעטה). יתרה מכך, כאמור, עבודה במכירות איננה דורשת בהכרח תואר ראשון או הכשרה מוקדמת, וניתן פעמים רבות להתמקצע במיומנויות המכירה "על הדרך". משמע, עבודה זו מתאימה גם לסטודנטים, צעירים אשר טרם השלימו את לימודיהם, עובדים ללא השכלה אקדמית מוכרת וכדומה. יש לציין ישנן משרות למכירות הדורשות תואר ראשון רלבנטי, וזאת כאשר עסקינן בתחום ספציפי.

מאבק על מקומות פנויים

היות ומדובר במשרה מבוקשת, ברור אפוא כי המאבק על כל מקום פנוי איננו פשוט כלל ועיקר. זאת ביתר שאת כאשר משרה "טובה" עומדת על הפרק. למעשה, מועמדים רבים מחזיקים במחשבם האישי מספר קבצי קורות חיים מכירות.

אי לכך, כאשר משרת עבודה במכירות יוצאת אל השוק, ומדובר בעבודה במקום מצוין, הרי שהמאבק על המשרה עלול להיות קשה ומורכב. גורמים בתחום אוהבים להדגיש כי עבודתם של סוכני מכירות מתחילה כבר במהלך ראיון העבודה, עת הם נדרשים להוכיח את יכולת המכירה שלהם לגבי המוצר החשוב ביותר – הם עצמם. לעיתים, אופי הראיון יעיד על המועמד הרבה יותר מקורות החיים שלו.

אולם, ברור לכל כי קורות חיים מכירות צריכות לבלוט ולהדגיש את יתרונותיו של המועמד, וזאת משום שלאחר פרסום משרה בתחום – הביקוש עלול להיות גדול על ההיצע. למעשה, המעסיק צריך לבחור משורה ארוכה "ובלתי נגמרת" של קורות חיים מכירות. ככל שקורות החיים של המועמד יכללו פרטים רלבנטיים ומדויקים יותר, וככל שהם ימכרו את המועמד לעבודה בצורה אלגנטית ובטוחה, כך יגדלו באופן משמעותי סיכוייו של האחרון להשתלב בעסק המדובר.

עריכת קורות חיים מכירות לקראת עבודה חדשה בתחום צריכה להיות בהתאם למשרה המבוקשת. דהיינו, כתיבת קורות חיים מכירות איננה זהה לכתיבת רזומה המיועד למשרת רכז נוער בקיבוץ. כל אחת מהמשרות הנ"ל דורשת תכונות אחרות וניסיון רלבנטי שונה. אי לכך, במידה ואתם מעוניינים לעבוד במכירות, מומלץ לערוך את קורות החיים בהתאם.

הדרך המומלצת לעשות זאת הינה על ידי עריכת קובץ קורות החיים באופן ספציפי למשרת מכירות. פרטים רלבנטיים בקורות חיים אלה צריכים לכלול תקשורת בין-אישית מעולה, שליטה בשפה העברית, לויאליות, מקצועיות, עמידה ביעדים ושאפתנות. שילוב של כל התכונות הללו, ביחד עם ניסיון קודם, יכול בהחלט להוות כרטיס כניסה לעבודה במכירות. יתרה מכך, במידה ויש בידיכם תואר אקדמי או הכשרה נוספת, אין ספק כי תוכלו ליהנות מיתרון משמעותי. בישראל, בה אזרחים רבים דוברים שפות שונות (אנגלית, רוסית, ערבית, אמהרית), קיים יתרון של ממש עבור סוכני מכירות דוברי שפות.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי

Bookmark and Share