זקוקים למשאבה תעשייתית? איך בוחרים מפוחים, מדחסים ומשאבות צנטריפוגליות?

זקוקים למשאבה תעשייתית? איך בוחרים מפוחים, מדחסים ומשאבות צנטריפוגליות?

רכישת משאבה תעשייתית איננה עניין של מה בכך. קניית מדחסים, מפוחים או משאבה צנטריפוגלית, אשר יספקו ללקוח את התפוקה הטובה והיעילה ביותר לה הוא זקוק, צריכה להיות תוך קבלת ייעוץ מקצועי מבעלי ניסיון בתחום

השימוש בתעשייה בכלים ובמכונות נמצא בכל שנה במגמה הולכת וגוברת של התחדשות ופיתוח. כמעט מדי חודש אנו שומעים על כניסתן של מכונות חדשות לפעולה. כל מכונה מתוחכמת מקודמתה וגרף היעילות נמצא בעליה מתמדת. בין השאר, מפעלים רבים (ואף גורמים פרטיים) זקוקים לעיתים למשאבות על סוגיהן השונים. משאבה הינה למעשה מכשיר אשר מטרתו להעביר נוזלים או גזים ממקום למקום. ישנם סוגים רבים ומגוונים של משאבות בתעשייה. להלן מאמר אשר יעסוק בקצרה בשלושה מהם – מדחס, מפוחים, משאבה צנטריפוגלית.

בעת רכישת משאבות למיניהן, חשוב לבצע את המהלך תוך קבלת ייעוץ מקצועי וזאת משום שקיימים סוגים רבים של משאבות ה"מסתובבות" בשוק. לדוגמא, כאשר אנו מעוניינים לרכוש משאבה צנטריפוגלית, חשוב לדעת כי ישנם מספר סוגים ודגמים של משאבות מסוג זה. אי לכך, מומלץ לרכוש ציוד כאמור מבעלי מקצוע בעלי ניסיון בתחום, וזאת תוך התאמת המשאבה לצרכי הלקוח באופן מושלם. ככל שהמכשיר יתאים יותר לעסק, כך יעילותו תגבר (והפקת הרווח ממנו תגדל בהתאמה). מהם אפוא משאה צנטריפוגלית מפוחים או מדחס?

משאבה צנטריפוגלית – משאבה צנטריפוגלית הינה משאבה אשר משמשת על פי רוב לספיקות גבוהות בעומד נמוך. המשאבה פועלת באופן הבא. מאיץ מסתובב גורם להגברתו של הלחץ ולספיקת הנוזל הנשאב. מדובר במשאבות אשר מטרתן הינה להעביר נוזלים דרך צינורות. הנוזל נכנס למשאבה אל המאיץ, בסמוך לציר הסיבוב, ומואץ לעבר הקוטר החיצוני באופן רדיקאלי (זאת לאורכן של צלעות המאיץ אל תוך בית המשאבה). בית המשאבה מוביל לצינור היציאה והוא בנוי במבנה המזכיר צורת שבלול.

מפוחיםמפוחים הינם מכשירים אשר מטרתם לשאוף אוויר ומדובר במעין מאווררים הפוכים. דהיינו, במקום להזרים אוויר פנימה לתוך החדר, הם שואבים את האוויר החוצה. כמו כן, מפוחים יכולים גם לשמש לשינוע חפצים שונים. ישנם שני סוגים עיקריים של מפוחים, מפוח צירי (שואב צירי) ומפוח צנטריפוגלי. מפוחים צנטריפוגליים משמשים במרבית המקרים ליניקת אוויר. זאת לעומת מפוח צירי אשר מטרתו העיקרית הינה בדרך כלל לשאוב אוויר. מפוחים אלה ממוקמים בדרך כלל על גגות ו/או קירות חלון.

מדחסים – מדחס הינו מכשיר אשר משמש לדחיסת אוויר על ידי הקטנת הנפח באמצעות העלאת הלחץ. מדחסים משמשים לשורה ארוכה של תפקידים כגון גופי קירור, מכוניות וכדומה. קיימים שישה סוגים עיקריים של מדחסים. הנפוצים ביותר ביניהם הינם מדחס להבים, מדחס בוכנתי ומדחס בורגי.

רכשו מבעלי ניסיון

כפי שצוין לעיל, רכישת מוצרים תעשייתיים איננה יכולה להיעשות ב"אופן שרירותי". בעת רכישת מוצרים עבור מפעלים ותעשיות, מומלץ לפנות לבעלי מקצוע העוסקים בתחום. בעל מקצוע מיומן יוכל לבחון את המשאבה לה אתם זקוקים, זאת בהתאם לפרמטרים שונים ומעבר לשימוש העיקרי אשר לשמו נרכש המוצר. לדוגמא, אין ספק כי מפוח ביתי למטבח איננו זהה למפוח תעשייתי המותקן באולם אירועים. כמו כן, משאבה צנטריפוגלית מגיעה בשלל גדלים וסוגים וחשוב להתאים את סוג המשאבה לאופי השימוש. ייעוץ נכון יוכל להביא לרכישת הציוד המתאים ולייעול משמעותי של העבודה במקום בו מותקנת המשאבה.

Bookmark and Share