משחקים באינטרנט

משחקים באינטרנט

האפשרויות שמציע לנו האינטרנט כיום הן עצומות. בגלישה ביתית יכול כל אחד לנהל את חייו כמעט בלי לקום מכיסא המחשב: התעדכנות בנושאי אקטואליה, ספורט וכלכלה, תקשורת עם חברות ואנשים בכל רחבי העולם, החלפה ושיתוף קבצי מידע החל ממוזיקה, משחקים, סרטים תמונות ומה לא…

עבור רבים מאתנו, האינטרנט הפך כלי עבודה לכל דבר, וכידוע, גם מהעבודה צריך לפעמים לנוח קצת. אחת הדרכים המפתות ביותר לעשות זאת היא משחקים מסוגים שונים הזמינים בחינם לכל גולש. כל מי שעבודתו מזמנת לו שעות עבודה רבות מול מחשב ודאי מצא עצמו בסיטואציה המביכה של העברת שעות בחיפוש משחקים חדשים באינטרנט או משחקים באתרים המוכרים. גם כאן, כמו בכל תחום אחר, האינטרנט לא מכזיב. שפע משחקים חדשים עולה בכל יום לרשת, וכך נרתמים לשורות שחקני האיכות העולמיים, שלל אנשים בעלי פנאי או אחרים.

משחקים אינטראקטיביים

דרך ארוכה עברה מאז תחילת עידן האינטרנט בו משחקים פשוטים היו מספקים את הגולשים תאבי המסך. כיום, על מנת שמשחק יהיה מפתה ואיכותי באמת- עליו להיות אינטראקטיבי. משחקים הזוכים כיום למידת פופולריות רבה הם אלו המאפשרים לשחקנים מכל העולם להתחרות זה בזה במעין "קהילת" שחקנים וירטואלית. משחקים אלו מאפשרים לשחקן לבחור דמות אינדיבידואלית בעלת כוחות ומאפיינים מיוחדים, שאמורים לעזור לה לגבור על יריביה הוירטואליים. מה מטרת אותם משחקים? התשובה תלויה בעולם הדימויים ממנו שואבים משחקים שונים. משחקים העוסקים בעולם הפנטזיה יוכלו לעסוק במעיין מסעות "קווסטים" הרפתקניים הכוללים קרבות, צבירת שלל והתקדמות אל עבר יעד אסטרטגי זה או אחר. משחקים ריאליסטים יותר יכולים לשים לשחקניהם את המטרה לצבור כמה שיותר כסף וכישורי חיים, להתקדם בקריירה, או אפילו לצאת למסע הרג.

הורדת משחקים דרך האינטרנט

ישנם אתרים שונים המאפשרים הורדת מוסיקה חינם. היצע דומה ניתן למצוא גם בכל הנוגע למשחקים. מלבד האתרים המספקים לגולשים את האפשרות לשחק דרך אתר המשחק (תלוי באיזה סוג משחקים מדובר), קיימת האפשרות להוריד משחקים מהאינטרנט. הורדה זו, אינה חוקית כמובן, אך היא חוסכת למשחקים מאות ולעתים אלפי שקלים, ובהחלט מציבה פיתוי גדול בפני אנשים אשר המשחקים עבורם הם דרך חיים. החיסרון במקרים אלו, הוא וירוסים שעלולים "להצטרף" למחשבכם ביחד עם המשחק החדש, או פגימות בקבצים שהורדו, ועם זאת, לרוב הורדת משחקים היא תהליך פשוט למדי המזכה את הגולשים בשעות של הנאה ממשחק חדש.

משחקים באינטרנט- כדאי לדעת

כיום קיים מגוון רחב מאוד של משחקים לפי קטגוריות שונות וסוגים שונים, החל מפליי סטיישן ועד הפי סי הטוב והישן, בכולם נחשפים הילדים לשלל משחקים, החשיפה שנעשית פעמים רבות ללא התחשבות בגילם הרך, עשויה לעיתים להיות טיפה מופרזת, כאן מגיע תפקידם של ההורים בהצבת הגבול לילד. לצד שפע הברכות שהביא עמו האינטרנט, הגיעו גם כמה רעות חולות, אך גם איתן לא קיים כל קושי להתמודד וזאת בתנאי שנשים לב למעשי ילדינו. התכנים איתם אנו נדרשים להתמודד כהורים הם: תכנים פורנוגרפיים ואלימים שנמצאים במרחק של קליק עכבר אחד. בהיעדר פיקוח או הסברה מתאימה, יכולים הילדים להיחשף לשלל משחקים אלימים המזמנים חוויות "וירטואליות" בעייתיות מאד. משחקים אלו הם השנוים ביותר במחלוקת, שכן מצד אחד אלו משחקים המעודדים שימוש באלימות, אך מצד שני הם גם עשויים לתת לילדים במה לפרוק כעסים ותסכולים מבלי להרע לאיש במציאות. כאמור, צעד צעד עם הילד, ניתנת לנו ההזדמנות לפקח כי לא יגרם לו כל נזק, ובד בבד, נוכל להשתלב גם אנחנו בעולמו תוך הקדשת זמן מיומנו למשחק ידידותי עם הילד.

בהצלחה

Bookmark and Share