זכויותיהם של נפגעי עבודה – חשוב לדעת

זכויותיהם של נפגעי עבודה – חשוב לדעת

בכל שנה מוגשות למוסד לביטוח לאומי וגם לבית המשפט תביעות הקשורות בפגיעות במקום עבודה. נפגעי עבודה נאלצים להתמודד, ומלבד הנזק הפיזי שנגרם להם, גם עם נזק כלכלי לא פשוט בשל אובדן כושר עבודה והוצאות כספיות גבוהות במיוחד. פגיעה בעבודה מצדיקה קבלת פיצוי כספי והקלות מסוגים שונים, שנקבעו בהתאם לחוק, וחשוב לממש את הזכויות המגיעות לנפגע כמה שיותר מוקדם.

מהי פגיעה בעבודה

במקרים של פגיעה בעבודה עומדות לרשותם של הנפגעים זכויות שונות, העוזרות להם להתמודד עם הפגיעה והשלכותיה. פגיעה בעבודה יכולה להיות תוך כדי העבודה עצמה וגם לקרות בדרך אליה או חזרה ממנה. נפגעי עבודה יכולים להיפגע באופן פיזי אך גם פגיעה נפשית יכולה להיחשב ככזו המצדיקה קבלת פיצוי כספי. פגיעה בעבודה יכולה להיחשב גם ככזו שנגרמה במהלך השתלמות, קורס או אפילו אירוע של מקום העבודה, ולמעשה, בכל אירוע שהוא הקשור למקום העבודה עצמו. במקרים של פגיעה בעבודה, על הנפגע לדווח ישירות לביטוח הלאומי על פגיעתו, ומוטב כמה שיותר מוקדם. על מנת לממש את זכויותיו הרפואיות המגיעות לו על פי החוק, ובעקבות הפגיעה, עליו להגיש לביטוח הלאומי טפסים שונים והוכחות לפגיעה שקרתה.

זכויותיו של הנפגע במקום עבודה

לרשות נפגעי עבודה עומדות לא מעט זכויות, שאותן הם רשאים לממש. הפיצוי המגיע לנפגעי עבודה נקבע בהתאם למידת הנזק ופגיעתו של הנפגע והשפעתה על כושר העבודה שלו. לאחר שהוכר הנפגע על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע באופן רשמי, הוא זכאי לדמי פגיעה, המהווים תשלום מיוחד, כמעין פיצוי, בשל אובדן כושר עבודה. בנוסף, במידה ועליו לקבל טיפולים מיוחדים בעקבות הפגיעה, זכאי הנפגע לקבלם מבלי שיצטרך לשלם עליהם. במידה ונקבעו לו אחוזי נכות על ידי המוסד לביטוח לאומי, זכאי הנפגע לקבל גמלת נכות, שגובהה נקבע בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו. גם במידה והנפגע חזר למקום עבודתו, יש באפשרותו להגיש בקשה לקבלת דמי נכות אלו בשל הפגיעה שנגרמה.

פנייה אל אנשי מקצוע לצורך הגשת התביעה

במידה ונגרם נזק במקום העבודה, מומלץ לפנות אל אנשי מקצוע המתמחים בתביעות מסוג זה על מנת לממש את כל הזכויות הנלוות לנפגע וכמה שיותר מהר. הגשת תביעה לביטוח לאומי איננה הליך פשוט וקבלת הפיצוי ומימוש הזכויות השונות הנלוות לו איננה, בהכרח, באה לידי ביטוי בתוך תקופה קצרה. סיוע של אנשי מקצוע אלה מאפשר להתמודד עם תקופה לא פשוטה ולקבל את העזרה החשובה, ובמיוחד במצבים של אובדן כושר עבודה וקושי לחזור אל השגרה.

Bookmark and Share