כל מה שרציתם לדעת על השתלות שיניים

כל מה שרציתם לדעת על השתלות שיניים

חסרה לכם בפה שן, אף פעם לא יכולתם לחייך בפה מלא וסוף סוף התגבשה בליבכם ההחלטה לבצע השתלת שיניים? אם לבד מהעובדה שדרושה לכם השתלת שיניים, אתם לא ממש מבינים דבר וחצי דבר על איך זה עובד וכיצד זה מתבצע, קבלו מספר עובדות שיסייעו לכם להבין טוב יותר מה צופן לכם העתיד.

5 עובדות שכדאי לדעת על השתלות שיניים

  1. כאשר תגיעו למרפאת השיניים בה בחרתם לעבור את ההשתלה, יוצעו לכם, ככל הנראה, שלוש אפשרויות: שתלים דנטליים, ביצוע גשר או שיניים תותבות. הבחירה באופציה המתאימה צריכה להיעשות על-ידכם ובעזרתו של רופא השיניים, שאמור להמליץ על האפשרות ההולמת ביותר את מצב השיניים שלכם. שתלים דנטליים, למי שלא מכיר את הטרמינולוגיה, הם שתלים מלאכותיים, שנועדו להחליף את השיניים הפגומות או החסרות.
  2. אחד משלבי הטיפול הראשוניים ביותר כולל איסוף נתונים על מצב הפה כדי לוודא שאין בעיית עששת או בעיית חניכיים, העלולות לחבל בהצלחת הטיפול. במידה ואותרה אחת מהבעיות הללו, יש לטפל בה לפני תחילת ביצוע ההשתלה.
  3. השתלת שיניים היא תהליך כירורגי המתמשך מספר חודשים, והמתחיל בהרדמה מקומית.
    לאחר מכן מתבצע גילוי של עצם הלסת, בה נעשית קדיחה כדי להחדיר את השתל אל תוכה.
    השלב הבא מתבצע לאחר חודשים ספורים, אחרי שהשתל נקלט, ובמסגרתו מחדירים מבני ריפוי לשתלים, כדי לחבר ביניהם לבין חלל הפה. בשלב השלישי מייצרים תבנית מדוייקת של מבנה השיניים כדי להתאים את מבנה השתל ואת הכתר שלו ובשלב האחרון מחליפים את מבני הריפוי בכתר עצמו, המודבק על גבי השתל.
  4. אחת מהשיטות הנפוצות ביותר כיום בתחום השתלת השיניים היא all on 4. שיטה זו מאפשרת, במסגרת השתלת השיניים, לבצע קיבוע מדוייק של בין 4 ל-6 שתלים, שעליו אפשר לבנות גשר של 12 שיניים שהוא קבוע. שיטת all on 4 משמשת עד היום כאחת מהטכניקות הפופולאריות והמובילות בתחום טיפולי השתלות השיניים.
  5. חולים במחלות כרוניות, חולים שעוברים טיפולים כימותרפיים, חולים הסובלים מסכרת לא מאוזנת, מטופלים בעלי מחלות חניכיים וחולים במחלת דלדול העצם, שאינם מקבלים טיפול הולם לא יכולים לעבור השתלת שיניים. כמו כן, העישון מפחית ב-20 אחוז את סיכויי ההצלחה של השתלת השיניים.

ידע הוא כוח!

כעת, כאשר אתם מצויידים בעובדות המרכזיות על אודות השתלות שיניים, תוכלו להיערך טוב יותר לקראת הצפוי לכם ולבחור באופן מושכל יותר את מרפאת השיניים להפקיד בידיה את השיניים היקרות לכם כל כך.

Bookmark and Share