אימון אישי- לגלות דרך חדשה

אימון אישי- לגלות דרך חדשה

אימון אישי, או קואוצ'ינג, כפי שהוא מכונה בדרך כלל, הוא תהליך בו אדם נעזר במאמן אישי – קואוצ'ר – על מנת להגיע לשיפור אישי ולהשיג מטרות אישיות אשר הציב לעצמו. מי שמכיר את תוכנית הטלוויזיה המפורסמת בה מסייעים למשפחות באמצעות קואוצ'ינג להיחלץ מהמצוקה הכספית אליה נקלעו ולשפר את מצבם מבחינה כלכלית ופסיכולוגית, בוודאי יודע על מה מדובר. קואוצ'ינג פונה לצדדים האישיותיים של המטופל – פיזיים, ביצועיים, פסיכולוגיים ולשאר ההיבטים המרכיבים את ההתנהגות היומיומית במגוון תחומים. המטרה המרכזית של קואוצ'ינג היא ללמוד כיצד לשפר את המרכיבים הרלוונטיים על מנת להגיע למיצוי עצמי מקסימאלי ולהגיע לאותן מטרות נכספות.

מה עושה קוצינג? דוגמא אחת מני רבות היא העלאת ביטחון עצמי ומניעת פחד מכישלון. רבים סובלים מבעיות של ביטחון עצמי ופחדים מפני כישלונות, המונעים מהם להתנסות בחוויות שונות, החל מהתחום הרומנטי, דרך התחום החברתי ועד לתחום הקריירה. כפי שמשתמע מכך, קוצינג אינו עוסק רק בנושאי קריירה או שיפור מצב כלכלי – קוצינג הוא גם דרך מצוינת לשפר את חיי הזוגיות, לשפר את הסיכויים בפגישת בן זוג מתאים ואפשרות לשפר את היכולות החברתיות של כל אחד מאיתנו.

משתמע מכך שישנם שני סוגים עיקריים של קאוצינג, וכל אחד מהם פונה למטרה אחרת שעיקרה שיפור מרכיב אישיותי אצל המתאמן. האחד: קאוצינג עסקי – מקצועי. כאן המטרה לשפר את יכולות הארגון וניהול הצוות, למשל, של מנהלים. מטרה אחרת יכולה להיות למידת הדרכים הטובות ביותר למציאת עבודה מתאימה ורצויה, ושיטות יעילות לניהול הקריירה וקידום בעבודה. רבים מאיתנו נתקלים בקשיים רבים בתחום הזה, שכן לא כולם "נולדים עם הידע" כיצד לנהל מחלקה בארגון או איך להוביל צוות. קאוצינג מסוג זה יכול תמיד להועיל לקרייריסטים.

סוג עיקרי נוסף של קאוצינג הוא קאוצינג של החיים האישיים. שיפור מערכות יחסים, התמודדות עם משברים (למשל משבר גיל העמידה או גיל ההתבגרות) שיפור מוטיבציה ולמידת הדרכים למצות את הפוטנציאל האישי, ומרכיב חשוב מאד באופן בו אדם מציג עצמו היא שפת גוף. זה יכול להיות ניהול חשבונות הבנק המשפחתיים, גידול הילדים, היחסים בתוך המשפחה, הזוגיות, וכפי שכבר אמרנו – גם אמצעים לפיתוח היכולות החברתיות המביאות להיכרות עם בני זוג חדשים. ניהול חיים אישיים יכול להיות מסובך לא פחות – ואולי אף יותר! – מלנהל חברה כך שעזרה בדמות קאוצינג עשויה להיות דבר נחוץ עבור כל אחד.

לרבים יש נטייה לחשוב כי קאוצ'ינג הוא דבר מיותר עבורם. הרי אנחנו מכירים את עצמנו בצורה הטובה ביותר, ומדוע אנחנו צריכים מישהו שיכנס לנו לחיים, יחליט עבורנו החלטות ויגיד לנו מה הדבר הטוב לעשות כאן, ומה עדיף לעשות שם? אנשים כאלו מאמצים גישה צינית כלפי קאוצ'ינג וחוסר אמונה ביכולתו לתרום. אכן, עם גישה כזאת – הסיכויים להצלחה נמוכים. לכן כדאי לכולנו להכיר בעובדות: אנחנו פעמים רבות פשוט מאד לא מודעים למכשולים ולמגבלות הבלתי נראים שחוסמים את ההתקדמות שלנו ואת מיצוי הפוטנציאל האישי שלנו בדרכנו למימוש המטרות והשאיפות שלנו בחיים. לכולנו עשויה להיות הרגשה כי היכולת האישית שלנו והכישרון אינם תואמים את המצב האמיתי שלנו כרגע בחיים. חשוב לדעת, כי באמצעות קאוצ'ינג נכון הרגשה זו היא לא מחויבת המציאות.

קאוצ'ינג הוא תהליך שנמשך על פני תקופות בפרק זמן משתנה, כאשר קצב ההתקדמות שונה בין כל אחד ואחד על פי נטיותיו האישיות, מצבו ושיתוף הפעולה שלו. במהלך אותו קאוצינג יכול המטופל לזהות בצורה פשוטה יותר את אותן מגבלות בדיוק שמנעו ממנו עד כה ליישם את מטרותיו ולהגשים את חלומותיו. רבים בישראל כבר משתמשים בשירותיהם של מאמנים אישיים, קואוצ'ינג או סדנאות קואוצ'ינג על מנת להתאמן ולהשתפר בקריירה ובחיים האישיים – וזה עובד.

Bookmark and Share