מיתוג עסקי- לשים את העסק על המפה

מיתוג עסקי- לשים את העסק על המפה

הקמתו של עסק דורשת השקעה רבה. השקעה נדרשת בהקמתו של עסק בכל תחום וסביר כי רוב רובם של בעלי עסק אכן עושים זאת. אם כך, מדוע רמת ההצלחה של עסקים דומים בתחום וברמת המקצועיות היא שונה? החלק הראשון כאמור שההצלחה תלויה בו הוא הידע המקצועי ואיכות העבודה. החלק השני הוא השיווק- עד כמה תגיע הידיעה על קיומו של העסק לקהל פוטנציאלי גדול ככל האפשר ועד כמה ישתכנע אותו קהל כי עסק זה נותן את השירות טוב יותר מאחרים. חלק מרכזי בתהליך השיווק של עסק הוא מיתוג.

מהו מיתוג?

בשל המעבר מייצור ביתי ואישי לייצור המוני, מידת ההזדהות של הקהל עימם נקבעת על פי היותם מותג. אנו נוטים לרכוש מותגים מוכרים יותר מאשר מוצרים דומים בעלי שם אנונימי. מיתוג הופך את המוצר או העסק מאנונימים למוכרים אשר התמחותם ויתרונותיהם ידועים לכל. הוא מקנה למוצר או לעסק תכונות מסויימות אותן מעוניין בעל העסק לתת, תכונות שיסייעו לו לגבור על המתחרים וליצור בידול מהם. בסוף התהליך יכול מוצר להקשר לתכונות כגון: רכות, נעימות, שירות אדיב או לחילופין: מוצר צעיר, שמחה ואנרגיות. הכל תלוי מהם צרכיו של העסק, מה הוא מעוניין לשדר, באיזה אופן הוא מעוניין שהקהל יכיר אותו וגם לאיזה קהל לקוחות מופנים שירותיו של העסק או מוצריו.

מיתוג צריך להתבצע באופן מקצועי

הפיכת העסק או המוצר למותג היא תהליך מורכב אותו יש לבצע במקצועיות. חברת מיתוג היא חברה המתמחה בכל התהליכים הנדרשים וחולשת על מספר תחומים בהם יש לפעול. לרוב מתחיל התהליך במישור הגרפי והוא עיצוב הלוגו. לוגו הוא הפנים של החברה או המוצר והדבר הראשון שרואה אדם שבא עימם במגע. הלוגו יחרת בזיכרון יותר מטקסט שיכתב אודות החברה. לכן יש להקדיש ללוגו ועיצובו תשומת לב. חברת מיתוג מעסיקה גרפיקאים ואנשי פרסום מקצועיים החוברים יחד ועל פי צרכיו של העסק והכיוון אליו מעוניין בעל העסק לקדם אותו נעשה עיצוב של הלוגו. ישנה חשיבה על הצבע, גודל האותיות או צורתן והאם יצורף ציור או עיטור כלשהו. מלבד זאת לרוב מומצא סלוגן לפרסום העסק או המוצר המהווה תמצית מילולית לתיאורם. מכאן יש  לפעול במישורים שונים וליזום פעולות שיפיצו את קיום העסק כמו בניית אתרי וורדפרס, פרסום באינטרנט או חשיפת המוצר בפלטפורמות שונות כמו רשתות שיווק, חנויות, פסטיבלים בהם אפשר לתת לקהל להתנסות במוצר ועוד.

Bookmark and Share