כל מה שרציתם לדעת על מערכת אזעקה לבית

כל מה שרציתם לדעת על מערכת אזעקה לבית

אם בעבר אזעקה היתה בעיקר נחלתם של עשירים וכאלה שיש להם הרבה מה להפסיד אם יפרצו אליהם הביתה, היום כבר לא מדובר במותרות. אף אחד מאיתנו לא רוצה שהגיע הביתה ולמצוא מנעול פרוץ ואת כל חפצי הבית מפוזרים במקרה הטוב, או במקרה הפחות טוב לראות שחפצים יקרי ערך, גם רגשי, חסרים. היום קיימות אפשרויות שונות לגבי בחירת מערכות אזעקה לבית. למה כדאי לשים לב כשמחפשים מערכות אזעקה ואילו אפשרויות ישנן?                                                                                             

מצלמת אבטחה, אזעקה, או אזעקה עם חיבור למוקד אבטחה?

מצלמת אבטחה היא אמנם גורם מרתיע אך אינו בהכרח מספיק בכדי לעצור פריצה. ישנם גנבים מנוסים המוצאים את הדרך לחמוק מעין המצלמה ומצליחים לבצע את זממם. אם אתם רוצים שקט נפשי, ובמיוחד אם אתם נמצאים חלק גדול מהיום מחוץ לבית, מערכות אזעקה המתריעות ונשמעות היטב בכל הרחוב יעשו טוב יותר את עבודת ההרתעה. עם זאת, גם אזעקה לכשעצמה אינה תמיד מספיקה ויש גנבים מתוחכמים אשר אינם נבהלים ממנה, ממשיכים "לעבוד" ונמלטים במהירות כשהם יודעים שכמעט בטוח שאיש לא יעלה על עקבותיהם. כאשר האזעקה מחוברת למוקד אבטחה והדבר גם מצויין בפתח הבית הגנבים יודעים שיש להם כבר עסק עם מקצוענים ויתכן מאוד שיוותרו ויחפשו מראש מקום אחר. גם אם לא, כאן הסיכוי גדול שיתפסו בזמן.

אילו סוגים של מערכות אזעקה ישנן?

מערכות אזעקה לבית נבדלות זו מזו במספר פרמטרים: האחד הוא סוג הגלאי. הגלאים בכל מקרה מותקנים בבית במספר מקומות ותפקידם הוא לגלות את התנועה החשודה. אות שהם שולחים את מערכת האזעקה גורם לה להתחיל לפעול. הגלאים יכולים להיות שונים: גלאי קרן, גלאי נפח, גלאי זעזועים, גלאי אקוסטי, גלאי וילון זעיר ועוד. הגלאים יכולים להיות מותקנים בתוך הבית או מחוצה לו. הפרמטר השני המבדיל בין המערכות השונות הוא האם הן קוויות או אלחוטיות. מערכות קוויות הן יקרות פחות אך מסורבלות יותר. מערכות אלחוטיות, כמו כל חפץ אחר שהוא אלחוטי, פחות מסורבלות, נוחות יותר להתקנה או הסרה אך עם זאת גם יקרות יותר.

איך לבחור את החברה שממנה רוכשים את מערכת האזעקה?

חשוב מאוד, במיוחד בנושא זה הקשור לבטחון האישי שלכם, לבדוק שמדובר על  בעל מקצוע או חברה שהם ישרים, עוסקים מורשים ושהם בעלי תעודה והכשרה לעסוק בתחום. הזמינו נציגים של מספר חברות על מנת לבדוק מה כל חברה מציעה ותמורת איזה מחיר.

Bookmark and Share