נטילת פרוביוטיקה בקביעות

אנחנו רוצים לתת לילדים שלנו את הטוב ביותר, בכל תחום. כמובן שכך גם כאשר הדבר נוגע לבריאותם של הילדים. המחשבה של הורים רבים היא לתת את הבסיס האיכותי בשנות הילדות, לדאוג לבריאות של הילדים ולתזונה נכונה ומאוזנת בגיל צעיר.כך גם לגבי שימוש שנעשה בנתינת פרוביוטיקה לילדים באופן קבוע או במצבים מוגדרים. פרוביוטיקה יעילה מאפשרת הגנה על גופם ובריאותם של ילדים וכדאי להוסיף אותה כחלק בלתי נפרד משגרת היום יום של המשפחה. החיפוש אחר פרוביוטיקה מומלצת, דורש מאיתנו להבין מהי פרוביוטיקה וכיצד היא תורמת לבריאות שלנו.
החיידקים הפרוביוטיים
רובנו אינם יודעים הרבה על החיידקים הפרוביוטיים אשר מגנים עלינו ושומרים על הבריאות שלנו. הם נקראים גם "חיידקים ידידותיים" והם פועלים על מנת להילחם בחיידקים אשר גורמים לזיהומים ולמחלות. כמו כן מסוגלים חיידקים פרוביוטיים אשר נמצאים בתוך כל פרוביוטיקה מומלצת במינונים שונים לפעול גם נגד מזיקים אחרים בגוף כדוגמת פטריות. קיימות סיבות נוספות לצרוך פרוביוטיקה לילדים וגם למבוגרים, כמו סיוע בתפקודי גוף רבים נוספים. ההמלצה היא להוסיף את החיידקים הפרוביוטיים לתזונה שלנו באופן קבוע.
כך למשל, מועילה פרוביוטיקה למערכת העיכול שלנו. החיידקים הפרוביוטיים משחקים תפקיד חשוב בתהליכי העיכול של מזונות ואף מסייעים ליצירתם של ויטמינים. כאשר אנו או ילדינו סובלים משלשולים, גזים או תחושת אי נוחות בבטן, נטילה של פרוביוטקה עשויה בהחלט להקל ולהיות משמעותית לטיפול בכך.
שימושים נוספים לפרוביוטיקה
פרוביוטיקה יעילה ומומלצת גם לנשים, ויכולה לסייע במצבים של דלקות חוזרות בדרכי השתן, פטרת וגינלית או פטריית הקנדידה. פרוביוטיקה מומלצת במצבים של דלקת גרון חיידקית וגם בזמן של נטילת אנטיביוטיקה, על מנת להשיב לגוף את החיידקים הטובים. כל אלו מובילים אותנו למסקנה הבלתי נמנעת כי כדאי להוסיף פרוביוטיקה לתפריט של בני המשפחה, כמובן בהתאמה לגיל, למין ולצרכים הבריאותיים השונים. חשוב לבחור בפרוביוטיקה אשר מיועדת כאמור בדיוק לצורך המסוים שלכם, ולהקפיד ליטול אותה באופן קבוע, על מנת לתרום לשגשוג אוכלוסיית החיידקים הפרוביוטיים בגוף.

לא רק עבור מבוגרים
מלבד עבור הצרכים המשתנים של האוכלוסיה הבוגרת, גם עבור ילדים, כאמור, פרוביוטיקה יכולה לסייע. נטילת פרוביוטיקה לילדים על בסיס קבוע יכולה להועיל למערכת העיכול של תינוקות, פעוטות וילדים. בגילים צעירים, ידוע כי תינוקות וגם ילדים סובלים מבעיות בעיכול, מהידבקות בשלשולים ועוד תופעות שונות ומחלות הנפוצות במיוחד בתקופת הילדות. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי לא כל פרוביוטיקה מומלצת לילדים, וכדאי לבחור בסוג המותאם בדיוק עבורם. כדאי לבחור בפרוביוטיקה אשר מכילה ציפוי כפול: ציפוי פנימי המקנה עמידות לחיידקים הפרוביוטיים מחומציות הקיבה – על מנת לסייע להם לשרוד לאורך זמן, וכמו כן ציפוי חיצוני אשר מגן על החיידקים הפרוביוטיים מפני חום או לחות ובכך מבטיח חיי מדף ממושכים יותר.

Bookmark and Share