שעון נוכחות- לעשות סדר בבלגן

שעון נוכחות- לעשות סדר בבלגן

עניין הנוכחות במקומות עבודה הולך ונהיה מאתגר יותר ויותר. בעבר עובדים היו כולם מתחילים את יום העבודה במקום העבודה, מחתימים כרטיס, מבצעים את מלאכתם ומחתימים כרטיס לפני ההליכה הביתה. היום, כמו בתחומים רבים, גם עניין הנוכחות מורכב יותר. התקדמות טכנולוגית מביאה עובדים רבים לעבוד מהבית ולדווח באופן לא מדוייק על תחילת עבודתם וסיומה ומקשה אחר המנהלים לעקוב אחר הנוכחות ועל ההספק. שעוני נוכחות ממוחשבים ומתקדמים טכנולוגית מקלים על חיי העובדים והמעסיקים.             

מתקדמים גם בתחום הנוכחות

עד לאחרונה השקיעו מקומות עבודה בטכנולוגיה הקשורה בעיקר לייעול הייצור. תחום הנוכחות היה במשך זמן רב הרחק מאחור, כאשר עובדים יכלו להעביר כרטיס של אדם אחר ואף מנהל לא היה שם לב לכך. עבודה שלא ממקום העבודה דווחה באופן ידני כשהעובד נוטה לעגל את שעת ההתחלה והסיום לטובתו ולעיתים לא לדייק בדיווח. שעון נוכחות מתקדם מציע אתר אינטרנט הקולט ומרכז את כל הנתונים אודות נוכחות העובדים. המערכת קולטת נתונים גם דרך סלולארי בהודעת SMS, באמצעות האינטרנט או הטלפון ואף מחו"ל כך שגם עובדי מכירות ושיווק הנמצאים בשטח או מתכנתים העובדים מן הבית מדווחים על עבודתם באופן מדוייק.

לעשות סדר במשכורות ובזכויות העובדים

הנתונים אשר קולט שעון נוכחות מתקדם מגיעים לכמה גורמים בתוך החברה להם הם יכולים להסב תועלת. אחת המחלקות האלה היא  מחלקת שכר. כאשר מחלקת שכר מקבלת נתונים מדוייקים יכולל העובד לקבל בדיוק את שמגיע לו. לא מדובר רק על המשכורת החודשית אלא גם על זכויות כמו ימי חופש, שעות נוספות ועוד. מנהל העסק יכול להפיק דו"חות יומיים או חודשיים ויכול גם לקבל עדכונים על פי סניפים במידה ומדובר על חברה גדולה, על פי סיבות היעדרותם של עובדים ועוד.

לקדם את החברה קדימה

באמצעות נתונים מדוייקים אודות שעות עבודתו של כל עובד יכול מנהל החברה לקשר גם בין ההספקים וההישגים בתפקיד לבין מספר שעות העבודה. כך יכול המנהל להגיע למסקנה ששעות עבודתו של עובד הינן מעטות ויתכן כי בשל כך ההספק בתחום שעליו הוא אחראי נמוך יותר. הוא יכול גם להגיע למסקנה הפוכה כי למרות שעות עבודתו הרבות של העובד ההספק בתחום עליו הוא אחראי אינו מספק ולהחליט האם להעבירו לתפקיד אחר או לחזק אותו באמצעות קורסים או השתלמויות שיתנו לו כלים לבצע את עבודתו באופן יעיל יותר. כך או כך, שעוני נוכחות מתוחכמים נותנים תמונה מדוייקת וברורה בכל תחומי ניהול החברה.

Bookmark and Share