התפתחות אישית בעידן המודרני

התפתחות אישית בעידן המודרני

העידן המודרני בו אנו חיים מציב את הפרט בתוך מערכות מסועפות ועתירות ידע, המחייבות אותנו להסתגל במהירות לשינויים כאלו ואחרים המאפיינים את התקופה בה אנו חיים. שינויים אלו באים לידי ביטוי בכל תחומי חיינו, החל מתחומי הטכנולוגיה והמדע, דרך תחומי הפנאי והתרבות ועד לתחומי היחסים הבינאישיים. בעידן המודרני, על אף האפשרויות התקשורתיות הרבות העומדות לרשות כל אחד ואחת מאיתנו, יותר ויותר אנשים ברחבי העולם (בעיקר בעולם המערבי) מדווחים על תחושת בדידות הולכת וגוברת, תחושת ניכור ותחושת חוסר שייכות למקום בו הם מנהלים את חייהם.                                                 

תחושות אלו ונוספות, מהוות חלק בלתי נפרד מתחושת הביטחון האישי ההולך ופוחת ככל שהעידן המודרני בו אנו חיים ממשיך לשעוט קדימה. הקידמה הטכנולוגיות אומנם הובילה למספר רב של שינויים חיוביים בחיינו, אך יחד עם זאת היא מעמידה בסימן שאלה גדול ומובהק נושאים כגון: הזכות לפרטיות. הרצון ההולך וגובר של רבים מאיתנו להשבת תחושת ביטחון עצמי בחיים ולמיקוד החיים כאמצעי להתפתחות בכל אחד מתחומי החיים הרצויים לנו, הפכו את תחומי האימון האישי והסדנאות להעצמה אישית, לאחד מהאלטרנטיבות הנפוצות ביותר בשנים האחרונות בכל הנוגע להעצמה אישית.

העצמה אישית בכל תחומי החיים

העצמה אישית היא למעשה הגדרה כוללת למגוון רחב של טכניקות באמצעותן ניתן ליישם הליכי התפתחות אישית בכל אחד מתחומי החיים הרלוונטיים לנו, או לחילופין, במכלול ההוויה הפרטית של כל אחד ואחת מאיתנו. ההעצמה האישית הקושרת בין מרכיבים שונים באישיותנו, נועדה להקנות לכל אחד ואחת מאיתנו, את היכולת להתבונן למציאות "בלבן של העיניים", ושם לנוע לפעולה מטיבה המלווה בנטילת אחריות אישית על כל החלטה וצעד אותו נעשה בחיינו. מסלולי התפתחות כאלו ואחרים עוסקים בתחומי העצמה אישית הקשורים לכל תחומי החיים האפשריים, החל מהעצמה אישית בעסקים, דרך העצמה אישית בפיתוח המיומנויות הבינאישיות שלנו ועד להעצמה אישית בלימודים, בזוגיות וכדומה.

רוב מסלולי ההתפתחות האישית המוצעים לכם כיום, מבוססים על טכניקות אימון שונות שמטרתן להטמיע בקרב המתאמן הרגלים וגישות חדשות לחשיבה והתבוננות אישית. ברוב המסלולים מוקדשים פרקי אימון אשר נועדו לתרגל ביטחון עצמי לצרכי שיפור תחושת השייכות והאני של המתאמן. היצע הגישות השונות המוצע לכם כיום בכל הנוגע לתחומי ההעצמה האישית, והיצע טכניקות האימון המיושמות בכל אחד מהמסלולים, מאפשר גם לכם לבחור בקפידה את המסלול הראוי ביותר עבורכם. בחירת המסלול חייבת להתבצע לאחר שבחנתם מקרוב את הרעיון המרכזי העומד מאחורי השיטה המוצעת לכם להעצמה אישית.

Bookmark and Share