מעקב הריון פרטי

מעקב הריון פרטי

תקופת ההיריון והלידה היא ללא ספק אחת התקופות החווייתיות והמרגשות ביותר בחיי של כל אישה ואישה. תקופה זו אומנם מתאפיינת בלא שינויים הורמונאליים, שינויים במצבי הרוח ושינויים נוספים באורחות החיים, אך יחד עם זאת היא נחשבת לאחת מהתקופות המשמעותיות והחשובות ביותר בחייה של כל אישה, וזאת כחלק מהכנתה למימוש זכותה הטבעית להורות.    

בדיקות במסגרת מעקב

דבר נוסף המאפיין את תקופת ההיריון הוא נושא הבדיקות התכופות אותה מחויבת כל אישה הרה לעבור במהלך כל חודשי ההיריון. בדיקות אלו מכונות מעקב הריון והן מיושמות באמצעות שירותי קופת החולים אליה משתייכת האישה ההרה, או לחילופין, באמצעות מעקב פרטי המיושם על ידי רופא מומחה בתחומי היילוד, הגניקולוגיה והפוריות. הבדיקות הנלוות למעקב ההיריון כוללות בין היתר: בדיקת שקיפות עורפית, בדיקת סקירות מערכות (מוקדמת ומאוחרת), בדיקות שונות לבדיקת תקינות ההיריון בהתאם לגיל ההיריון, בדיקות שונות לבדיקת מצבה הבריאותי של האישה, ייעוץ גנטי, בדיקת דיקור מי שפיר ועוד. חשוב לציין שלא כל אישה הרה עוברת את כל בדיקות המעקב המופיעות לעיל.

מרבית הנשים ההרות הפונות לשירותיו של רופא מומחה לצורך מעקב הריון פרטי, עושות זאת בשל סיבוכים כאלו ואחרים הקשורים לבעיות פוריות מהן סבלה האישה בעבר, לרבות, הפלות טבעיות או הפלות מלאכותיות. כמו כן, לשירותי מעקב ההיריון הפרטי פונות נשים אשר התקשו במשך שנים להיקלט להיריון. מעקב ההיריון הפרטי מיושם במסגרת בדיקות תכופות במרפאתו של הרופא המומחה. כאשר כל פגישה מתקיימת בהתאם למצבה הבריאותי של האישה וגילה, בהתאם לאופי ההיריון (עובד אחד, הריון מרובה עוברים, הריון בסיכון גבוה, ובהתאם לגיל ההיריון.

רופא מומחה המלווה את מעקב ההיריון באופן פרטי, הוא ברוב המקרים רופא המתמחה בכל תחומי הפוריות והגניקולוגיה, ובחלק מהמקרים הוא אף מלווה מהלכים רפואיים לניתוחי כריתת רחם. ניתוחים אלו מיושמים במקרים בהם האישה הינה נשאית BRCA ובמקרים נוספים בהם קיימים גורמי סיכון לסרטן שחלות. נשאיות BRCA הן נשים בעלות סיכון לסרטן השד או סרטן השחלות. יחד עם זאת, מוטציות BRCA איננה בהכרח תתפתח לסרטן. שירותי המעקב הריון המוענקים לכם באופן פרטי על ידי רופא מומחה, הינם שירותים העומדים לרשות כל אחת ואחת מהנשים ההרות שביניכן, והם מלווים אתכם לאורך כל תקופת ההיריון. שירותים אלו מתחילים כבר בבדיקה הראשונה המתקיימת מספר ימים לאחר שגילית שאת בהיריון והם נמשכים עד ליום הלידה המשוער. בין אם את בוחרת לקיים מעקב הריון פרטי ובין אם את בוחרת לקיים את המעקב המוצע לך בקופות החולים, אנו מאחלים לך תקופת היריון בטוחה ומהנה ולידה קלה.

Bookmark and Share