החשיבות של קידום אתרים באינטרנט

החשיבות של קידום אתרים באינטרנט

מנהלים, אנשי שיווק ומנהלי אתרי אינטרנט יודעים כבר מזמן שנוכחות באינטרנט אינה מתמצה בהקמת אתר בלבד אלא תלויה רבות באלמנט נוסף וחשוב- קידום אתרים.

בעצם קידום אתרים הוא שיווק באינטרנט .

עם תחילת חדירתו של האינטרנט לעולמנו, לפני כמעט שני עשורים, תפסו בו מקום בעיקר הפורטלים ואתרי החדשות. עסקים מעטים בלבד זיהו כבר אז את הפוטנציאל הגלום באינטרנט והחלו בבניית אתרי תדמית אשר כלל בעיקר הצגה של פרופיל החברה ושירותיה. בתהליך קידום אתרים כמובן שלא היה צורך מאחר וממילא נבנו אתרים מעטים עבור כל תחום. עם הזמן תפסו אתרי תדמית אלו תאוצה כאשר יותר ויותר חברות הבינו את החשיבות של נוכחות באינטרנט. עם העלייה בכמות האתרים החל גם שינוי באופי ובעיצוב האתרים.

ההתפתחות הטכנולוגית הגדולה בתחום הביאה לחידושים רבים ואותן חברות אשר קודם היו החלוצות בהקמת אתרים חיפשו דרכים נוספות וחדשות להתבלט וליצור נוכחות גדולה יותר ממתחרותיהן. בד בבד החלו כבר להסתמן אתרי החיפוש והאינדקסים המובילים, הן ברמה המקומית והן ברמה הגלובאלית, ובראשם אתר החיפוש "גוגל". עושר האתרים הרב והרצון של כל אתר לבלוט מעל קודמו בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לו הולידו את התחום הקרוי קידום אתרים אשר כיום הינו חלק משמעותי ובלתי נפרד מתחזוקת אתר האינטרנט של כל חברה המכבדת את עצמה ורואה חשיבות בנוכחות באינטרנט. אתר אינטרנט תדמיתי אשר לא מבצע קידום אתרים כמעט ואינו נוכח באינטרנט.

קידום אתרים הוא תחום רחב אשר כולל מגוון עשיר של כלים המיועדים להביא לכך שמנועי חיפוש יעדיפו אתר מסוים על פני אתר אחר או שיראו בו מוביל בהקשר של מילת חיפוש או מחרוזת חיפוש מסוימת. תחום קידום אתרים התפתח בשנים האחרונות והוא כולל "טריקים" רבים מעבר לכלים המוכרים, ומעבר לכך- מאחר ומנועי החיפוש אינם מפרסמים לרוב את האלגוריתמים על-פיהם הם מעניקים דרוג לאתר מסוים, העוסקים בתחום קידום אתרים מחפשים למעשה כל הזמן דרכים חדשות לקדם את אתרי לקוחותיהם.

ישנן מספר שיטות בולטות לביצוע קידום אתרים , ונזכיר להלן כמה מהן-

  1. שיטת קידום אתרים המוכרת והותיקה ביותר היא "מילות מפתח"- אלו הן תגיות המופיעות בתחילתו של דף אינטרנט וכוללות את המילים אותן מגדיר כותב האתר כמילות מפתח לתוכן של אותו דף. זהו כלי בסיסי ביותר ולכן ללא שימוש בכלי קידום אתרים נוספים כמובן שהוא אינו מספק. אתרים רבים נוהגים להוסיף מילות מפתח בולטות גם בדפים עצמם וכך לבצע קידום אתרים נוסף.
  2. חברות רבות העוסקות בתחומי קידום אתרים משתמשות באתרי שותפים. מאחר וידוע כי מנועי חיפוש מעניקים דרוג גבוה יותר לאתרים אשר קישורים רבים מאתרים אחרים מפנים אליהם, נוהגות חברות קידום אתרים "לשתול" דפי קישורים כאלו באתרי הלקוחות שלהן. כך למעשה גדל מספר הקישורים המפנים לאתר ככל שיש לחברת הקידום לקוחות רבים יותר. קידום אתרים ע"י שימוש בכלי זה יכול להתבצע גם כאשר שני אתרים מחליפים קישורים ביניהם בפעולה הנקראית החלפת קישורים, וכן כאשר מפתחי אתרים תורמים לתהליכי קידום אתרים של לקוחות ותיקים שלהם בכך שהם מוסיפים לאתרים חדשים שהם בונים קישורים לאתרים הקודמים.

למעבר לאתר בנושא קידום ושיווק בגוגל


Bookmark and Share