אימפוטנציה – לא רק אתם

אימפוטנציה – לא רק אתם

גברים רבים מתביישים בכך שהם סובלים מאימפוטנציה ומשאירים את הבעיה בחדרי חדרים. דבר זה אינו בריא לא מבחינת המועקה הנפשית ולא מבחינת העובדה שהם נמנעים מפעילות מינית בריאה. במאמר זה נסביר אודות האימפוטנציה.    

 

האימפוטנציה – כרטיס ביקור

התרגום של המילה אימפוטנציה היא חוסר יכולת, אך כיום רופאים ומומחים בתחום טוענים שתרגום זה אינו נכון ולא מדובר על חוסר יכולת מינית אלא הפרעה במצב של זקפה. הדבר החשוב אותו יש לדעת הוא שגברים רבים סובלים ממצב זה ועדות לכך היא הכמות הגדולה של הגברים שמקלידים את המושג 'אימפוטנציה' במנוע החיפוש במטרה לקרוא מידע אודות הנושא ולחפש אדם שיוכל לעזור להם. הבעיה היא שרוב הגברים שקוראים אודות בעיה זו עדיין מתביישים ללכת אל רופא שיעזור להם ומגיעים אליו רק כאשר הבעיה מחמירה, שלב בו פעמים רבות הקשר הזוגי ניזוק באופן משמעותי. האימפוטנציה, או בעיות הזקפה מוגדרות בעולם הרפואה כאי יכולת להגיע למצב בו הפין נוקשה או לשמר את המצב של נוקשות הפין על מנת לקיים יחסי מין. למרות שרוב האנשים חושבים שבעיה זו מופיעה בגיל מבוגר, נפתיע ונאמר שיש צעירים רבים שסובלים מהבעיה ואנשים רבים בסביבות גיל הארבעים.

 

הסיבות לאימפוטנציה רבות. אם כתוצאה מפעילות לא תקינה של אזור מסוים במוח שאחראי על כל הקשור אל הפעילות המינית, בעיות בחוט השדרה, בעיות עצביות, מצבים רפואיים ומחלות שונות, תופעות לוואי של כדורים מסוימים אותם נוטלים, מחלות סוכרת ולחץ דם. בנוסף, יש מצבים רבים בהם גברים סובלים מבעיות של שפיכת זרע משום לחץ נפשי ומתחים רבים שאופפים את יומם.

 

נכון להיום יש אפשרות לטפל במצבים רבים של אימפוטנציה וזאת על ידי תרופות מיוחדות שמשווקות בישראל. חשוב לקחת בחשבון שהתרופות מחייבות מרשם רופא והאישור בדרך כלל מותנה בבדיקה גופנית של הרופא המטפל שלכם. קניית תרופות באינטרנט בצורה פיראטית יכולה להוות סכנה ממשית. התרופות יעילות לגבי כשישים עד שבעים אחוזים מאותם גברים שסובלים מבעיות של אין אונות. יש מצבים בהם אדם אינו יכול לקחת כדורים או שמא אין הם עוזרים לו ולכן הוא פונה לזריקות ישירות לפין. טיפולים נוספים הם טיפול באמצעות משאבה מיוחדת שיוצרת ואקום וטיפולים ניתוחיים מסוגים שונים. במקרה בו כל השיטות אותן פרטנו כאן אינן עוזרות יש אפשרות לשקול ניתוח שתל לפין.

Bookmark and Share