הדברת ג'וקים- ההדברה הפופולארית ביותר

כולם מעוניינים לחיות בהרמוניה מלאה עם הטבע ואף אחד אינו מעוניין להתחיל ולמגר כל מיני מכרסמים, זוחלים ומזיקים, אך כאשר הם נכנסים למרחב הפרטי שלנו ומאיימים להדביק אותנו בכל מיני מחלות, לגרום לסביבה שלנו נזק ולאיים בנשיכות על ילדינו, חברינו וחיות המחמד שלנו, אין לנו ברירה אלא לקרוא למדבירים מוסמכים ובעלי ניסיון בתחום.

 

הג'וקים והעכברים- כרטיס ביקור

בכל תחום חשוב לדעת אל מול מי מתמודדים. כאשר מדובר בהדברה מדובר לרוב על ג'וקים ועכברים. בישראל קיימים 4 סוגים עיקריים של ג'וקים, הג'וק האמריקאי שנפוץ בכל רחבי העולם ומחזור חייו בין 6 חודשים ל- 3 שנים. הג'וק הגרמני בעל הכנפיים שחי לאורך כל השנה בבתים ונוטה להתקבץ בארונות. הג'וק המזרחי כהה, רק לנקבה יש כנפיים, הוא מטייל בכל רחבי העולם, בעונות החמות של השנה נוטים למצוא אותו ליד ערימות אשפה וג'וק הפסים שמוצאו מאפריקה. בישראל ניתן למצוא אותו אך ורק בבתים, בתוך ספרים ובתוך מגירות. יש כאלו שנוטים לכנות אותו 'הג'וק האינטליגנטי' וזאת משום המקומות בהם הוא מסתתר. חשוב לקחת בחשבון שחלק מהתיקנים מגיעים אלינו מהביוב ומערימות הזבל ולכן הם מהווים סכנה שכן הם נושאים מחלות שונות. לגבי העכברים, חשוב לדעת שהם נפוצים בישראל ולעיתים הם נושאים כל מיני מחלות, משאירים את הגללים שלהם בכל מקום בו הם שהו ומכרסמים חוטי חשמל. כל נקבה ממליטה עד 8 גורים וההיריון שלה נמשך כעשרים יום.

 

יש אפשרות לבחור בפעולת הדברת עכברים טבעית או בפעולת הדברה מסוגים אחרים. היתרונות של הפעולה הטבעית היא שמשתמשים בה באחוזים מעטים של חומר רעיל ושהיא תמיד מורכבת מפעולות של איתור העכברים, ניטור, הדברה ופעולות מנע עתידיות. חשוב לדעת שהעכבר הוא חיה אינטליגנטית ולכן חשוב ללמוד אותה על מנת להצליח להערים עליה. במקרה בו מדובר על הדברת ג'וקים, המדבירים יגיעו אל אותו מקום בו הג'וקים מטילים את הביצים שלהם וימגרו את התופעה מהיסוד. יש לקחת בחשבון שהגו'קים חיים לא רק בביתכם אלא גם בבניין ובסביבה החיצונית של הבניין בו אתם מתגוררים ולכן אם אתם מעוניינים למגר את התופעה  חשוב לבצע הדברה בכמה מקומות במקביל. בדרך כלל האחריות הניתנת להדברה של עכברים היא לתקופה של שלושה חודשים והאחריות שניתנת להדברה כוללת של גו'קים היא עד תקופת עונת הקיץ.

 

Bookmark and Share