אבקת חלבון- כיצד לצרוך אותה נכון?

לא מעט כבר נכתב ונאמר אודות אבקת חלבון, אותה תוסף תזונה הפופולרי כל כך בקרב ספורטאים, בין אם הם עוסקים בענף ספורט כלשהו בצורה מקצועית ובין אם הם פשוט מתאמנים מספר פעמים בשבוע בחדר הכושר השכונתי. רבים צורכים את אבקת החלבון, אך רק מעטים יודעים כיצד לעשות זאת נכון. חשוב להבין שמינון יתר של אבקה עשוי לגרום לבעיות שונות, הנובעות מעודף חלבון. מנגד, מינון נמוך יתר על המידה עלול שלא להיות אפקטיבי. כמה, למה, מתי ואיך לצרוך את האבקה כדי למקסם את התוצאות?

 

מה מכילה מנת אבקה?

משקל מנה של אבקה נע בין 30-35 גרם. מתוך המשקל הזה, יש בערך 20-25 גרמים של חלבון, והיתר רכיבים תזונתיים אחרים (פחמימות ושומנים). צריכה נכונה של אבקת חלבון תכלול מנת הגשה אחת, או מקסימום שתיים. את המנה ניתן למדוד באמצעות כלי המדידה שמגיע יחד עם מיכל האבקה. אל המנה הזו יש להוסיף מים או חלב, בכמות של קצת פחות מחצי ליטר.

 

מתי לצרוך את האבקה?

התזמון המומלץ של אבקת החלבון הינו מייד לאחר האימון. אחרי האימון, במהלכו נהרס חלק מן השריר באופן טבעי, הגוף פותח "חלון הזדמנויות קצר אשר במהלכו ניתן לבנות את השריר בחזרה, ולהוסיף מסה נוספת. בנוסף, לרבים מאיתנו אין זמן או חשק לאכול ארוחה כבדה מיד לאחר האימון, ואבקת החלבון עשויה לענות על הצורך המיידי ולסייע לכם כמות גדולה של חלבונים, בנוחות ובזמינות מירבית.

יש לציין כי אבקת חלבון מספקת, לרוב, גם את מנת האינסולין הדרושה לשם התאוששות ולתחושה טובה לאחר האימון- וזאת, כל עוד לא התאמנתם אחרי צום ודאגתם לאכול מנת פחמימה טרם האימון.

 

בחירת האבקה המתאימה

מומלצת לבחור באבקת חלבון אשר מכילה חומרים טבעיים בלבד, עם כמה שפחות תוספות. קיימות לא מעט אבקות חלבון בשוק אשר מכילות, בנוסף לחומרים הטבעיים, גם חומרים פחות רצויים כגון ממתיקים מלאכותיים וצבעי מאכל שונים- השימוש באבקות אלה הינו מוטל בספק מבחינה בריאותית, ולכן רצוי שלא לצרוך אותן על בסיס קבוע.

Bookmark and Share