חנות ספרים באינטרנט או חנות ספרים רגילה?

הספרים היום הם לא מה שהיו פעם. לא משום שאיכות הסיפורת פחות טובה ולא משום שהמשוררים אינם מוכשרים דיים להעביר מסרים שונים על ידי שילוב של אסתטיקה ומסר, הבעיה היא שרוב האנשים התרגלו לבצע את רוב הרכישות שלהם ולדלות את רוב מקורות המידע שלהם באמצעות האינטרנט. מסיבה זו בשנים האחרונות חנויות ספרים רבות וכן הוצאות לאור נאבקות על מקומן/קיומן ואנו רואים כיצד מוצעים לנו ספרי איכות של המשוררים והסופרים ממיטב הקלאסיקה העברית והעולמית במחירים נמוכים ביותר.

 

הדרך היחידה להצליח ולהחזיר את התהילה והערך לספרים, לסופרים ולהוצאות לאור היא על ידי יכולת להתחבר ולתקשר באמצעות אותו נתיב אליו מורגל הקהל של שנת 2015, כלומר באמצעות חנות ספרים מקוונת והוצאות ספרים מעניינות ושונות מאותן הוצאות שהכרנו עד כה, כמו למשל זיקית שהצליחה לעורר עניין וזאת באמצעות קונספט ייחודי בו היא מציעה בכל חודש לקהל הקוראים סגנון שונה של ספרים. הוצאה זו הצליחה ועדיין מצליחה ליצור עניין מחודש וסקרנות בכל הקשור אל היצירות שיוצאות לאור דיגיטלית.  הוצאה זו שמה דגש על כך שהספרים אותם היא מוציאה יהיו קלים וקטנים ושהיצע הספרים יהיה רב סגנוני ויושם דגש על תרגום ברמה גבוהה ועריכה איכותית של כל ספר וספר.

 

חנויות הספרים המקוונות

נכון להיום המטרה העיקרית של חנויות ספרים אונליין היא לקדם ספרים דיגיטליים. חלק מחנויות הספרים מחליטות לשים דגש על ספרים בעברית בלבד ואילו חלק אחר מחליט על ספרים בשפות לועזיות ועל שילוב של עברית ושפות אחרות. כיוון שישראל אינה מתקדמת בכל הקשור אל הספרות הדיגיטלית בעברית בקצב דומה לשאר העולם, ישנן יוזמות שונות שעיקרן קידום ספרים דיגיטליים בעברית. בחנויות ספרים אלו ברשת ניתן למצוא היצע גדול של ספרי איכות דיגיטליים בעברית. נכון להיום הקהל הישראלי החל משתמש יותר ויותר באמצעים אלקטרוניים-דיגיטליים כמו למשל מכשירי סמארטפון, טאבלטים ומחשבים ניידים ובאמצעות כל אלו ניתן גם לקרוא בהנאה ספרי איכות בפורמט דיגיטלי.

היתרונות של הספרות הדיגיטלית הם:

  • ניידות- ניתן לקרוא בכל מקום בו נוח לקרוא, דבר שכולל נסיעה ברכבת, בשיעורים, בעבודה ובכל מקום אחר.
  • נוחות- הספרים דיגיטליים ולכן לא צריך לדאוג שמא הספר יהיה כבד מדי או לדאוג שמא הדפים יתקפלו לכם, כאן ניתן לשלוף ספרים מספרייה דיגיטלית בכל רגע נתון בו מעוניינים.
  • סימונים- ניתן לסמן בספרים ובמחזות בלי לפחד שאי אפשר יהיה למחוק לאחר מכן.
  • ידידותית לסביבה- חוסכים בנייר וכורתים פחות עצים.

 

לסיכום, נכון להיום הדרך הנוחה, היעילה, המהירה והפשוטה ביותר לקריאה של ספרים היא על ידי רכישת ספר בחנות הספרים המקוונת וקריאת הספר באמצעים דיגיטליים.

 

 

Bookmark and Share