בעיות זקפה – לא נעים לא נורא

העולם הגברי אינו סלחני ותרבות המאצ'ואיזם הישראלית גברית תמיד כללה השוואות למיניהם של איברים גבריים לצד ביצועיים מיניים. במדינה שבה רבים גדלו על ערכי השוויון, השיתוף וחובת הגיוס לצה"ל, אין מנוס מהשוואות למיניהם ומבחני גבריות. מסיבה זו כאשר אדם חווה בעיות זיקפה בטחונו העצמי נוטה לרדת ופעמים רבות מתוך בושה הוא אינו מקבל את אותו טיפול שיכול לעזור לו לפתור את הבעיה. במאמר זה נסביר אודות הבעיה ופתרונה.

condom thumbs up and down

 

ניתן לטפל ברוב הבעיות

מצב של אימפוטנציה או מצבים בהם חווים בעיות זקפה ניתנים לטיפול ברוב המקרים. כיום, יש אפשרות של זריקות ישירות לפין, כדורים, טיפולים להרפיית המתחים ובמקרים קיצוניים יש אפשרות לעבור השתלת תותב לפין. נכון להיום רוב הגברים אינם חווים מצב של חוסר יכולת להגיע לזקפה אלא מצב של הפרעה בזקפה, הפרעה זו יכולה להיות נשנית או עקבית וחשוב מאוד לפנות אל הרופא ברגע בה חווים אותה פעם פעמיים ולא להימנע מביקור משום הבושה. חשוב לדעת שככל שהזמן עובר והגבר אינו פונה אל הרופא ולמרות זאת ממשיך בניסיונות וחווה כישלונות, כך קרוב לוודאי שהוא יפתח בעיה של סטרס או חרדת ביצוע דבר שיכשיל אותו כל פעם מחדש, גם אם מדובר על בעיה לא אקוטית שניתנת לפתרון בטיפול של פגישה או מספר פגישות. מצב של אין אונות יכול להיגרם כתוצאה ממחלות שונות, לחץ נפשי, חרדת ביצוע ועוד.

 

התפקוד המיני חשוב אצל כל זוג. לא פעם ולא פעמיים אנו שומעים סיפורים על זוגות מתוסכלים שנאלצו להיפרד משום אי היכולת של הגבר לספק את האישה. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שאי יכולת לקיים יחסי מין ולהגיע לפליטת זרע משמע אי יכולת להרחיב את המשפחה. יש גם מצבים בהם גבר נהנה עם בת זוגתו מחיי מין פוריים, אך כאשר הם מעוניינים להרחיב את התא המשפחתי הניסיונות כושלים ומסתבר שהדבר נובע מבעיה בתחום פוריות הגבר. גם כאן יש פתרונות מרובים לבעיה וטרם מתחילים לחשוש או מתחילים כל מיני טיפולים שהומלצו על ידי אנשים שאינם מוסמכים לכך, חשוב לעצור ולהבין שתמיד חייבת להיעשות אבחנה על ידי רופא ולאחר מכן רק רופא יכול לספק פתרון שעיקרו רפואי. כאן חשוב מאוד לעבור בדיקות פוריות הגבר שכוללות ספירת זרע, בדיקות דם ועוד ורק לאחר כל אלו יוצע הפתרון המתאים ביותר לאותו גבר.

 

לסיכום, כיום יש אפשרות לפתור מצבים של בעיות זיקפה וכן בעיות פוריות של הגבר. הדבר הראשון תמיד צריך להיות אבחון של הבעיה על ידי רופא אורולוג שמומחה בתחום הפוריות של הגבר ובעיות בתפקוד המיני. בהצלחה.

Bookmark and Share