סוגי מזרנים

 

שינה בריאה, איכותית ומספקת מתחילה בראש ובראשונה מאיכויות המזרן בו בחרתם. כיום, עומד לרשותכם היצע מרשים, איכותי ומגוון של מזרוני שינה המותאמים לכל מערכות השינה הקיימות, לרבות, מיטות יחיד, מיטה וחצי, מיטות זוגיות בגודל סטנדרטי ואף מיטות זוגיות בגדלים לא סטנדרטיים ובצורות שונות. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע כלל אודות סוגי המזרנים הנפוצים והפופולאריים ביותר.

אחד מסוגי המזרונים הנפוצים ביותר בישראל הוא מזרון ספוג. מזרן זה מותאם בעיקר לחדרי ילדים, והוא מגיע בגדלים שונים המותאמים גם למיטת תינוק, גם למיטות מעבר וגם למיטות נוער וילדים. מזרן זה מגיע במספר איכויות הנקבעות בהתאם לצפיפות הזמן, עובי המזרון וגודלו. מזרני הספוג מגיעים גם במספר צבעים המעידים בין היתר על דרגת הקושי של המוצר, כאשר המזרון הלבן הינו מזרן רך, המזרן הכחול הינו מזרן קשיח, המזרן הסגול הינו מזרן רך איכותי יותר מהלבן ומזרן צהוב הנחשב לאיכותי ביותר בקטגוריית מזרונים זו. סוג נוסף של מזרן פופולארי בישראל הוא מזרוני הקפיצים. מזרנים אלו מגיעים עם שני סוגי קפיצים, האחד קפיצים רגילים והשני קפיצים מבודדים הנחשב לאיכותי יותר. מזרן קפיצים מבודד הוא למעשה מזרן בו כל קפיץ וקפיץ ארוז באופן נפרד בתוך שטח המזרן, וזאת באמצעות שרוול מבודד המאפשר את תנועת הקפיץ המבודד ללא השפעה על יתר הקפיצים הסמוכים לו. מזרני קפיצים מבודדים מותאמים בעיקר למיטות זוגיות, וזאת מכיוון שתנוחות השינה (המשתנות לאורך הלילה) של אחד מבני הזוג, אינן מורגשות בצידו השני של המזרן.

מזרן פופולארי נוסף המשווק בישראל הוא מזרון אורטופדי ללא קפיצים. מזרונים מסוג זה הינם מזרנים אלסטיים המותאמים לגופו של רוכש המזרן באופן אישי. מזרנים אורטופדיים ללא קפיצים מיוצאים ממספר שכבות המאפשרות בסופו של דבר את תנוחת הגוף האופטימאלית ביותר לשינה נעימה, בריאה ואיכותית. מזרונים אלו מיוצרים מחומרי גלם שונים ואיכותיים המכונים: לטקס ו-ויסקו אלסטי. חומר ה-ויסקו האלסטי הוא למעשה חומר גמיש אשר פותח לראשונה למטרות חקר החלל של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א.

השילוב בין חומר הלטקס לחומר ה-ויסקו אלסטי, מייצר נקודות לחץ שונות המופעלות על גבי המזרן במהלך השכיבה עליו, דבר התורם רבות לאיזון כל חלקי הגוף לאורך הלילה. מזרנים אורטופדיים זוגיים משווקים כיום בדרגות קושי שונות, כאשר את חלק מהמזרנים ניתן לרכוש כאשר צידו האחד של המזרון הינו קשיח יותר מצידו השני, דבר המאפשר לבני זוג בעלי העדפות קושי שונות של המזרון, ליהנות משינה משותפת, איכותית ובריאה יותר.

 

Bookmark and Share