מודיעין עסקי בעידן תחרותי

מודיעין עסקי בעידן תחרותי

עולם העסקים המודרני מציב בפני בעלי העסקים מגוון רחב של אתגרים הקשורים בין היתר לסביבת התחרות המאפיינת את התחום העסקי בו הם פועלים. אחת מהדרכים להתמודדות עם סביבת התחרות היא למעשה התחקות אחר הפעולות העסקיות של המתחרים ומתן מענה תמידי לכל אחת ואחת מהן. עסקים רבים בעידן התחרותי המאפיין את העולם העסקי, נוקטים בטקטיקה של איסוף וניתוח מידע אודות המתחרים הישירים והעקיפים שלהם, וזאת במסגרת מה שמכונה מודיעין עסקי שמטרתו להפוך את האינפורמציה המושגת לאמצעי המסייע בקבלת החלטות עסקיות.
על פי רוב, המודיעין העסקי נאסף באמצעות טכניקות איסוף לגיטימיות וחוקיות הכוללות בין היתר: מעקב פעיל אחר פרסומי המתחרים, בחינה של מוצרים ושירותים המוצעים על ידי המתחרה, הפעלת לקוח סמוי בבתי העסק של המתחרה וכדומה. בחלק מהמקרים, חברות, ארגונים ובתי עסק שוכרים את שירותיו של חוקר פרטי על מנת להתחקות אחר הפעילות השיווקית- פרסומית של המתחרים. הפעלתו של החוקר הפרטי חייבת להתבצע אף היא בהתאם לחוקים ולתקנות בנושא, וזאת מכיוון שכל פעילות שאיננה חוקית עלולה להוות עבירה פלילית.
איסוף נתונים עסקיים
הליכי איסוף נתונים עסקיים נועדו גם לצרכי קבלת החלטות עסקיות בנוגע להתקשרויות, מיזוגים ושותפויות מכל סוג בין אנשי עסקים. במקרים אלו, הפעלתו של חוקר פרטי מיועדת לצרכי איסוף נתונים עסקיים ובדיקות רקע אודות החברה, הארגון, בית העסק או איש העסקים עימו אתם מנהלים מגעים בנוגע לביצוע עסקה מסוג כזה או אחר. בעידן המודרני, קיימת חשיבות רבה לאיסוף נתונים עסקיים אודות פעילות המתחרים, וזאת על מנת לשפר ולייעל באופן מתמיד את יכולת התגובה של בית העסק המנוהל על ידיכם בהתאם לכל פעולת שיווק עתידית של בית העסק המתחרה.
כפועל יוצא מכך, הליכי איסוף מודיעין עסקי אודות המתחרים מהווים חלק בלתי נפרד מפעילותן של מחלקות השיווק והפיתוח בכל סוגי העסקים, והם נועדו למקד את פעילות החברה לאור הנתונים הנאספים אודות החברה המתחרה. כיום, ישנן לא מעט חברות פרטיות העוסקות בתחום המודיעין העסקי באופן מקצועי. חברות אלו מיישמות את פעילותן באמצעות טכניקות מעקב שונות ובאמצעות תוכנות מחשב מתקדמות המאפשרות להן לאסוף נתונים ממגוון רחב של מקורות מידע בעת ובעונה אחת. חברות מעקב ואיסוף נתונים עסקיים, מעמידים לרשות לקוחותיהם מגוון רחב של טכניקות מעקב אשר נועדו להשיג את המטרה המיוחלת: השגת יתרון עסקי על פני המתחרים. מטרה זו מושגת לאחר שקלול הנתונים שנאספו ומתן מענה עסקי הולם.

Bookmark and Share