ניתוחים בריאטריים וניתוחי בקע

 

אנשים רבים זקוקים לטיפולים כירורגיים שנועדו לתיקון ליקויים שונים שנוצרים בגוף. במקרים רבים, מדובר על טיפולים שתורמים לאיכות החיים. לעיתים, מדובר בניתוחים לליקוי פגמים. פגמים שעלולים, בנסיבות שונות, להיות מסוכנים לבריאות האדם לטווח קצר וארוך. אדם שמן מאוד אשר מבקש לבצע ניתוח בריאטרי רוצה להתחיל בתהליך של הורדה במשקל בדרך זאת. לרוב, הרצון מגיע לאחר שורה של ניסיונות שלא צלחו להורדה במשקל באופן טבעי ובעזרת כוחות הנפש. מראה אדם שמן אינו אסתטי ופוגע בו רבות. אבל הצורך האמיתי מגיע כאשר יש סוכרת, יתר לחץ דם וסיבוכים אחרים.

ניתוח בריאטרי הוא שם אחר לניתוח קיצור קיבה. יש ניתוחים מגוונים שמתבצעים על ידי רופאים המתמחים בהם, וכולם נועדו ליצור מצב חדש שבו הקיבה ו/או המעיים מוקטנים בנפח. הקטנת הנפח תורמת ליכולת אכילה מופחתת, וכן, גורמת לירידה בכמות של ההורמון האחראי על תחושת הרעב. יש מספר סוגי ניתוחים והרופא המנוסה ימליץ על זה שמתאים ביותר לחולה. יש ניתוח שרוול קיבה, ניתוח טבעות מתכווננת, ניתוח מעקף קיבה, מעקף תריסריון, וכולם מתבצעים בשיטה לפרסקופית. שיטה זאת שנעשית ללא פתיחת הבטן מקטינה את הסיבוכים והסיכונים ואת משך ההחלמה.

 ביצוע ניתוחים  במרכז רפואי מתקדם

ניתוח בקע נועד לתקן ליקוי שנוצר באזורים שונים בגוף. יש ניתוח בקע מפשעתי, אפיגסטרי, סרעפתי וטבורי. בקע יכול להיווצר במצבים בהם רקמה או איבר חורגים מהמעטפת החיצונית שלהם וחודרים למרחב אחר בגוף. מלבד תחושות הכאב שנגרמות במצבים שונים, פעמים המצב מסוכן שכן יכול להיווצר נמק. מסיבה זו חשוב לתקן את המצב במהירות, והתכיפות נקבעת על מידת הסכנה למטופל וההפרעה למהלך החיים התקין. בכל סוג של ניתוח בקע יערוך הרופא הכנה מתאימה למנותח שכוללים בדיקות קליניות ומעבדתיות שונות, וכן, הכנות נפשיות.

פרוצדורות כירורגיות אלו מתבצעות על ידי רופאים מומחים בתחום. יש חשיבות לניסיון, לידע, למקצועיות וכן, למקום הניתוח. צוות של מרכז רפואי מנוסה יקבל את הפציינט וילווהו לאורך כל התהליך. כל אחד יקבל מידע והסברים על הניתוח הצפוי, ולאחר הניתוח יהיה במעקב ארוך שכולל פגישות שונות לביקורת. רופא מומחה ביצע עשרות ניתוחים דומים קודמים והמוניטין שלו ישרה שקט נפשי על כל מטופל. יש לכך חשיבות רבה, שכן, בריאות הנפש קשורה קשר בל יינתק מבריאות הגוף. סיכויי החלמה יעלו כאשר המטופל נהנה מטיפול מקצועי מעולה ומשקט נפשי.

Bookmark and Share