תופעות חרדה והטיפול בהן

תופעות חרדה והטיפול בהן

יש שפע של מצבים שעלולים לגרום לאנשים לסבול מחרדות שעלולות להגיע בשלבים שונים בחיים. מיום שאדם עומד על דעתו הוא נחשף, מרצונו או שלא מרצונו, לחברה החיצונית ולתביעותיה. החברה המודרנית המערבית דורשת, מאתגרת, לוחצת, מגרה והרצון להצליח בה גדול אצל רבים. יש מאבק יום יומי בנושאים כבדי משקל כמו: עבודה ופרנסה, גידול ילדים, טיפול בהורים מבוגרים, ניהול חיי בית וכלכלה ועוד. יש חשיפה למצבי לחץ שנובעים מכישלון בעסקים, מרכישת בית תוך כדי נטילת הלוואה, מחשיפה לבעיות חברתיות רציניות ועוד.
מה הם התסמינים המלווים הפרעות חרדה שגורמים לסבל המתמשך? לכל אחד יש בעיות חרדה במינון כזה או אחר. חרדה אשר חורגת מהמצב הנורמאלי גורמת לתופעות קשות במישור הפיזיולוגי, הקוגניטיבי וההתנהגותי. במישור הפיזיולוגי נוצרות תופעות של קוצר נשימה, הזעת יתר, האצת דופק, כאבי ראש, בחילה וסחרחורות ועוד. כל אלו נוצרים בעקבות פעילות יתר של מערכת העצבים. תופעות קוגניטיביות הינן התקפי חרדה שגורמים לפחד לא רציונאלי שאין לא אחיזה במציאות. ואילו תופעות התנהגותיות גורמות לסובל להירתע מלהתקרב לגורמים אשר גורמים לפחד.
בחירת מאמן אישי
אלו אשר שפר עליהם גורלם יכולים להתמודד עם חרדות שונות בכוחות עצמם, אבל רבים חייבים למצוא מומחה שיסייע להם במסגרת אימון אישי מוצלח ומקצועי. יש מספר דרכים להתמודד עם תופעות אלו, חלקן תרופתיות, ואחרות באמצעות שיחות נפש וליווי צמוד שיצמצם או יבטל לחלוטין את הגורמים הנסיבתיים לתופעות החרדה. לרוב, מתבצע שילוב של שתי הדרכים והתוצאות ניכרות לאורך זמן. אימון אישי מוצלח נעשה מול המטופל באופן ישיר אבל יכול להיות משולב בפגישות עם בן זוג, בן משפחה, חבר קרוב, וכל מי שיש לו חלק חשוב בחייו וקשור לנושא. מאמן אישי הינו בעל הסמכה לנושא ובעל ניסיון עשיר בתחום.
מאמן אישי מוצלח ירצה לראות ולשוחח עם הסובל ויקבע פגישה עימו. הוא ינסה לברר לגבי השאלה מה הם התסמינים המלווים הפרעת חרדה של לקוחו. לאחר שהגיע למסקנה יתחיל בסדרת טיפולים ושיחות מתוך מטרה להרחיק את החרדות. בחירת מאמן אישי חייבת להתבסס על מספר פרמטרים. יש צורך בכימיה בין המטפל והמטופל. המטופל חייב להרגיש שהוא בידיים בטוחות. ניתן לברר על מאמנים ועל ניסיונם ולקבל המלצות מאנשים אשר סיימו טיפול. המלצות אישיות תמיד עוזרות בבחירה מאחר והן באות מהמקום הקרוב ביותר שאצל האדם.

Bookmark and Share