מודיעין עסקי וכלכלי

עסקים רבים בתחומים שונים פועלים בתנאי תחרות קשים וחייבים להתמודד מול מתחריהם. הם זקוקים למידע על מהלכי היריבים, על כוונותיהם, על פעילותם ועוד. רשת מרכולים תרצה לקבל מידע מוקדם על מבצעי הוזלות של רשת מתחרה. חברה שעוסקת בפיתוח מוצר חדש תרצה לבדוק אם יש מוצר דומה בשלבי פיתוח, ואם כן, מתי ובאיזה אופן הוא יגיע לשוק. מידע הוא כוח וקבלתו יכולה לחסוך כסף רב למזמין ולהוסיף תנופה לעסקיו. משרדי חקירות מספקים מודיעין עסקי וכלכלי אמין ורלוונטי ללקוחות רבים.
חוקר פרטי יודע לאתר מידע שנמצא במאגרי מידע החשופים לקהל וכאלו שיש צורך לקבלם בשיטות מתוחכמות. הוא קשור לחברות שמספקות מידע מפורט שכולל דו"חות שיש בהם רשימת נכסי דלא ניידי, תכניות חסכון, פוליסות ביטוחי חיים עם מרכיב חסכון ועוד. מידע על הון ועל כספים יכול לשרת גופים פיננסיים כמו בנקים, חברות ביטוח ועוד. נושה של בעל חוב ירצה לקבל מידע כדי לנסות ולהטיל עיקולים על חשבונות הלקוח שאינם ידועים לו. שופטים נוטים לאשר עיקולים ולקבל פסקי דין על סמך דוחות שמוגשים להם על ידי משרדי חקירות כלכליות.
איתור מידע בדרכים שונות
חוקר פרטי פועל בדרכים שונות למציאת מידע על אובייקט שלו. הוא יכול להשתמש במכשירי הקלטה כדי לעלות על שיחות מפלילות ואחרות. השיחות הללו יעובדו לתמלילים על ידי חברות שמתמחות בכך. בצורה כזאת הם יוגשו לדיינים, בוררים, שופטים ולכל אחד שדן בסכסוכים עסקיים ואחרים. חוקר פרטי יכול לערוך תצפיות על מקומות כדי לגלות מידע על פעילות נסתרת ומחשידה שיש בהם. הוא יכול לארגן מעקבים על מנת לעלות על מפגשים או פגישות, ולעיתים, הם יכולים לארוך ימים ושבועות.
חוקר משתמש באמצעים שונים לצורך ביצוע עבודותיו. יש לו מכשירי הקלטה, משקפות, תחפושות שמסוות את הבלש ועוד. החוקר חייב להתמזג בשטח והוא ישתמש בכל האמצעים לצורך כך. במידת הצורך, ינוהל מעקב באמצעות צוות עוקבים שמתחלף. לקוח שמעוניין לקבל מידע ולהשקיע כספים רבים בכך עושה זאת בגלל שהמידע המגיע אליו יתרום לו רבות. הוא יכול להימנע מכניסה לעסקים עם לקוח מפקפק, יכול להחליט על ביטול שותפות קיימת, או לחילופין, יכול להחליט על הגברת פעילות עם שותף קיים. כל מידע יוגש בדוח שייערך על ידי חוקר פרטי מקצועי ומיומן. גם מידע שאינו כולל חומר מחשיד יכול להוריד ספקות מלב המזמין, ובכך תרומתו.

Bookmark and Share