לימודי תואר שני במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית

קריירה במנהל ציבורי היא בהגדרה קריירה מגוונת ומרתקת. במקום לשבת עם החברים ולהתלונן על המצב – אתם יכולים להימנות אל האנשים הערכיים והמיוחדים שבאמת עושים משהו כדי לשפר ולשנות אותו. במקום לכלות את ימיכם בעבודה משעממת רק כדי להביא משכורת הביתה – אתם תעבדו בעולם מרתק ומאתגר והעבודה שלכם תשפיע בפועל ממש על הסביבה שאתם חיים בה. ולבסוף – אתם נכנסים לעולם הציבורי אשר יעניק לכם בתמורה רשת בטחון מקצועית ומסלול קריירה מסודר.

באופן טבעי, צעירים עשויים לתכנן את הקריירה שלהם לטווח הקצר בלבד ולא להרחיק ראות לתוך העתיד הרחוק. ובכל זאת, כדאי לדעת שכיום גם בעולם המנהל הציבורי תואר ראשון הפך לנקודת זינוק שרצוי לשפר אותה. מומלץ מאד לשקול לימודי תואר שני- תוכניות במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית- תוכנית מחקרית כאשר מי שנרתע מן המחקר יכול בהחלט לבחור בלימודי תואר שני- תוכניות במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית- תוכנית לא מחקרית. בשני המקרים תצאו עם תעודה שיש לה ערך ומשמעות בהמשך הדרך.

תכנית מחקרית או תכנית לא מחקרית?

מעבר לתואר הנחשק, הלימודים בתכניות המרתקות והמאתגרות הללו יעניקו לכם כלים שכדאי מאד להכניס לארסנל היכולות שלכם. עולם המינהל הציבורי טומן בתוכו אתגרים בירוקראטיים ופוליטיים מורכבים, ואתם לא רוצים להגיע לעבודה הראשונה ולגלות שאתם המומים מהלחצים ומהקשיים שמולכם. ככל שהקריירה שלכם תתבסס על הכשרה מעמיקה ועל ידע נרחב יותר – כך סיכויי ההצלחה שלכם גדלים. זה לא משנה אם תבחרו בלימודי תואר שני- תוכניות במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית- תוכנית לא מחקרית או בלימודי תואר שני- תוכניות במחלקה למנהל ומדיניות ציבורית- תוכנית מחקרית. כך או אחרת תצאו מן התוכניות הללו כאשר אתם אוחזים בידע נרחב ומקיף, בתובנות מעמיקות וביכולות אנליטיות ומעשיות חדשות.

באשר לבחירה בין התכנית המחקרית לתכנית שאינה מחקרית – כאן יש לחשוב הרבה על הנטייה האישית ועל תחומי העניין. כדי שתוכלו להפיק את המיטב מלימודי התואר ולחוות הצלחה והנאה חשוב מאד להיות קשובים לנטיית הלב האישית. בנוסף, מומלץ להתייעץ וללמוד על שתי התכניות הרבה ככל האפשר לפני שמבצעים את הבחירה. על קצה המזלג כדאי להבין שהתכנית המחקרית תובענית יותר מבחינת משך הלימוד והיקף המטלות הנדרשות, אך היא מתאימה במיוחד לסטודנטים שנהנים להעמיק בחומר ולשכלל את היכולות האנליטיות שלהם.

Bookmark and Share