עוגות שומרות שבת

רבים מאיתנו שומרי מסורת, דבר שבא לידי ביטוי בשמירה על הכשרות, ארוחות שבת, הדלקת נרות והכנת ארוחות חגיגיות עם קינוחים מיוחדים פרווה למשפחה ולחברים. אם גם אתם מעוניינים להכין עוגה לארוחת שבת או חג או שמא התנדבתם לאפות עוגה לארוחה בה חלק מהאנשים שומרי מסורת, בוודאי תשמחו לשמוע שבניגוד לעבר, כיום יש אוסף מתכונים מתוקים שכולל גם קינוחי פרווה מתוקים שנימוחים בפה ומשאירים טעם של עוד.

 

לא מוותרים על עוגה טובה

כשסמדר שיר כתבה את השיר 'אין חגיגה בלי עוגה' היא ידעה מה היא כותבת ועל מי היא כותבת. עם ישראל אוהב עוגות ומחפש הזדמנות לאכול עוגות כל אימת שהוא יכול, אם מדובר על עוגה שמשתלבת נפלא עם הקפה בעת ישיבה בבית קפה אצל חברים, אם על עוגת שוקולד שמשתלבת כקינוח טעים לאחר ארוחת חג או שישי ואם עוגה ליום ההולדת של אחד הילדים או הבן זוג. אין כמעט אחד שלא אוהב עוגות וכל אחד מעוניין להפתיע בעוגה קצת שונה מאותה עוגה שנאפתה בפעם שעברה. אם בעבר רוב האנשים קנו בחנות ספר שאיגד מתכונים מתוקים וכך רוב האנשים אפו את אותן עוגות, כיום יש אפשרות להיכנס אל אתר דינאמי שמתחדש כל הזמן ומציג אוסף מתכונים מתוקים, כמו למשל פאי שוקולד ואגסים, עוגות שמרים, מתכון לטארט עם שוקולד וגם מתכונים המתאימים לקהל שומר המסורת, כמו למשל מתכון עוגת שוקולד פרווה ועוד.

 

קהל שומרי המסורת מקפיד על כללי הכשרות ולכן הקינוח אותו נהוג להביא לשולחן לאחר ארוחה בשרית הוא קינוח פרווה, כלומר קינוח שאינו חלבי. בניגוד לעבר בו אנשים רבים נהגו לומר שעוגות פרווה וקינוחי פרווה פחות טעימים מקינוחים חלביים ושהיצע העוגות דל (וזאת ביחס לעוגות החלביות), כיום ניתן ליהנות מאתר המציע אוסף של מתכונים מתוקים גם לקהל הדתי. חלק מאותם מתכונים פונים אל קהל חובבי השוקולד בהצעות להן אי אפשר לסרב, כמו למשל מתכון עוגת שוקולד פרווה, עוגות שוקולד עם קוקוס, לחמניות שוקולדיות, עוגת בריאות המשלבת תמרים ושוקולד, בורקס שוקולד והרשימה עוד ארוכה.

 

לסיכום, נכון להיום היצע הקינוחים המוצעים לקהל שומרי המסורת גדול וכל אחד יכול להיכנס אל אתר שמאגד קינוחים טעימים פרווה ולהפתיע כל פעם מחדש בעוגה, בורקס, עוגיות, מוסים, סופגניות וטראפלס כשרים שישאירו טעם לעוד. בתיאבון!

Bookmark and Share