מגדילים את צריכת הירקות

ההמלצות לגבי צריכת פירות וירקות נראות לחלקנו מוגזמות וקשות ליישום. רובנו רגילים למזון מעובד שכולל הרבה מאד רכיבים שאינם טובים לבריאותנו, ואנחנו רוצים לעשות שינוי. אבל כאשר חושבים על היקף השינוי הנדרש אפשר בקלות להיתקף ברפיון ידיים ובתחושת חוסר יכולת. אנחנו מרגישים שיש גבול לכמות החסה שאנחנו יכולים לאכול, ושאם נראה עוד מלפפון אחד ויחיד נתייאש סופית. התחושות הללו שכיחות ומוכרות, אבל מי שכבר עשה את הדרך לבחירות בריאות יותר יכול להציע כמה רעיונות טובים. הרעיון הראשון והחשוב ביותר הוא לא להתפשר על איכותם של הפירות והירקות. כאשר אתם נמצאים מול פירות וירקות ברמה הגבוהה והאיכותית ביותר אפילו למלפפונים ולחסה יש מרקם אחר וטעם אחר. נסו ותיווכחו.

החשיבות הגדולה של המגוון

אם כשאתם חושבים על ירקות המחשבה המיידית היא על חסה, מלפפון, עגבנייה ואולי גם גמבה וגזר – אתם לא לבד. מרביתנו התרגלנו בשלב מוקדם מאד של החיים למגוון מצומצם מאד של ירקות, ולמרות שהשפע וההיצע גדלו לאין שיעור – לא כולנו למדנו לנצל את השינוי הזה ולרתום אותו לצרכינו. כשממליצים לנו לאכול ירקות בכל הצבעים הכוונה היא להגיע למבחר גדול יותר מזה שהוזכר לעייל. כך למשל, ירקות סגולים. כולנו מכירים את הכרוב הסגול. אבל בעולם של ירקות מיוחדים וחדשניים אפשר לפגוש גם קולורבי סגול, בזיליקום סגול, תפוח אדמה סגול, גזר סגול ואפילו בטטה סגולה! במאמץ מסוים אנחנו יכולים למנות ירקות שורש כמו סלק, גזר, צנונית. אבל למה לא לשלב בתזונה ירקות כמו שורש סלרי או שורש לפת? יש בעולם של ירקות השורש המיוחדים סלק זהוב וגם צנונית שחורה, צנונית אבטיח וסלק לבן. וכל זה בלי שהזכרנו בכלל את העולם המופלא של הנבטים – פצצות בריאות שמשתלבות נפלא בסלטים ובכריכים.

ירקות מיוחדים שכאלה אולי נשמעים לכם כלקוחים מתחום המדע הבדיוני, אבל האמת היא שהם זמינים כאן ועכשיו.. אתם יכולים לבחור להיקשר לירקן איכותי במיוחד באזור מגוריכם, ללחוץ על החנות המקומית להשיג מבחר גדול יותר או פשוט להזמין ישירות מהחקלאים עצמם. אחת ההתפתחויות הנפלאות שחלו בשנים האחרונות היא שחקלאים בוחרים ליצור קשר ישיר עם לקוחותיהם. כך או אחרת, אם תחליטו לחפש ירקות שורש בכל הצבעים תופתעו לגלות איזה היצע נפלא תגלו. וכאשר יש מגוון מתעורר הצורך היצירתי והתיאבון, ואתם תמצאו את עצמכם קוצצים ולועסים עוד ועוד ירקות בלי כל מאמץ.

Bookmark and Share