נשנושי בריאות לאורך היום

תזונה בריאה ונכונה מבוססת בין היתר על 3 ארוחות מלאות ביום ועוד 2-3 ארוחות קלות בין לבין. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר רעיונות לנשנושי בריאות היכולים "למלא" את חלל קיבתכם ברכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה.

ארוחות ביניים

ארוחות ה-"בין לבין" הן למעשה ארוחות ביניים קלות אותן מומלץ לקיים בין ארוחת הבוקר לצהריים ובין ארוחת הצהריים לארוחת הערב. הכמות המומלצת לארוחות הביניים הינה 2 עד 3 ארוחות קלות ביום אותן מומלץ לקיים בהפרשים של שעתיים עד שלוש שעות בין כל ארוחה. הארוחות הקלות יכולות לכלול 2-3 יחידות של פריכיות המכילות סיבים תזונתיים המסייעים לתחושת שובע וסוגי דגנים מלאים המסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיקול. על גבי כל אחת מהפריכיות ניתן למרוח סוגים שונים של גבינה, ממרחים או מטבלים. כמו כן, ניתן לאכול כמות של עד שני חטיפי דגנים כארוחה קלה לארוחה שבין הארוחות.

רצוי שתפריט ארוחות הביניים יכלול גם פירות וירקות טריים. את הפירות והירקות מומלץ לשטוף היטב ולחתוך לרצועות עבות אותן ניתן לאכול לאורך יום העבודה. הימנעו ככל הניתן מקיומן של ארוחות ביניים המכילות פחמימות ריקות ופשוטות, לרבות, מאפים (בורקס, קרואסונים וכו) וחטיפים עם כמויות גדולות של סוכרים ומלח. ארוחות הביניים חייבות להיות מבוססות על רכיבים תזונתיים התורמים לתחושת השובע, וזאת על מנת להגיע לארוחת הצהריים או ארוחת הערב ללא תחושה של "התקף רעב" שיגרום לכם לאכול כמות גדולה יותר מזו שגופכם זקוק לה. ארוחות ביניים יכולות לכלול גם מנה של יוגורט עם גרנולה או מנת תערובת של אגוזי מלך, שקדים ומעט תמרים.

הקפדה יתרה על קיומן של 2 ארוחות ביניים במהלך היום (בין ארוחת הבוקר לארוחת הצהריים ובין ארוחת הצהריים לארוחת הערב), תאפשר לכל אחד ואחת מכם, ליהנות ממגוון רחב של יתרונות בריאותיים, וזאת במידה וארוחות הביניים ישלבו בתוכן מנות קטנות של רכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה. את ארוחות הביניים מומלץ לקיים בהפרשים של שעתיים עד שלוש מסיום הארוחה המלאה האחרונה. הפרש זה יגרום לכך שלארוחה הבאה תגיעו נינוחים ורגועים יותר ולא תבקשו "לזלול" את כל מה שמונח לפניכם, אלא תסתפקו במנות קטנות ובכך תוכלו לשמור על משקל גוף תקין לאורך זמן. מנה של 2-3 פריכיות או יחידה אחת או שניים של חטיפי דגנים  יכולים בהחלט להעניק לכם את תחושת השובע הרצויה שבין הארוחות. לארוחת הביניים השנייה במהלך היום אנו ממליצים לכם "לנשנש" מעט ירקות ופירות (מומלץ להגביל ל-3 סוגי פירות שונים ליום).

 

Bookmark and Share