הקונסוליה של ספרד בישראל

הקונסוליה של ספרד בישראל ממוקמת בתל אביב, ובין היתר היא אחראית לקליטת בקשות המופנות על ידי אזרחים ישראליים המעוניינים להנפיק דרכון ספרדי בדרך לקבלת אזרחות ספרדית. בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראליים פונים לנציגי הקונסוליה של ספרד בישראל במטרה לממש את זכותם ההיסטורית בכל הנוגע לקבלת אזרחות ספרדית ודרכון ספרדי, וזאת בהתאם לתיקוני חוק המאפשרים לצאצאי מגורשים ספרד לעשות כן.

הליך הגשת הבקשה לקבלת אזרחות ספרדית באמצעות שגרירות ספרד בתל אביב, הינו הליך המתאפר לכל אחד ואחת מכם העומד בשלושת תנאי היסוד הבסיסיים הנדרשים לצורך הנפקת האזרחות וקבלת הדרכון המיוחל. תנאים אלו כוללים: הצגת הוכחה רלוונטית המעידה על קשר משפחתי  למגורשי ספרד, עמידה במבדק שפה הבוחן את ידיעותיכם בשפה הספרדית ועמידה במבדק ידע המיועד לבדוק את הרקע הכללי שלכם אודות ההיסטוריה של ספרד והתרבות הספרדית. חשוב לדעת: מבדקי השפה והידע הכללי אינם נערכים למבקשים להנפיק אזרחות פורטוגלית באמצעות ממשלת פורטוגל, וזאת מתוקף חוק המונהג בפורטוגל המאפשר אף הוא לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל לפעול למימוש זכאותם לקבלת אזרחות.

מהם המסמכים היכולים להעיד על הקשר שלכם לצאצאי מגורשי ספרד?

בהתאם לתקנות חוק האזרחות בספרד, צאצאי מגורשי ספרד יוכלו להגיש בקשה לקבלת אזרחות ספרדית ודרכון ספרדי רק לאחר שהם יוכיחו קשר משפחתי לצאצאי מגורשי ספרד. הוכחה זו ניתנת ליישום באמצעות תעודות ומסמכים שונים המעידים על השתייכותכם לצאצאי יהדות ספרד. בחלק מהמקרים, ניתן להוכיח זאת באמצעות אילן יוחסין ואופן התגלגלות שם משפחתכם, ובחלק מהמקרים, ניתן להוכיח זאת באמצעות תעודות נישואין, תעודות לידה, תעודות עלייה, כתובה בנוסח ספרדי או כל מסמך אחר המצוי ברשותכם ויכול להעיד על השתייכותכם ההיסטורית- משפחתית ליהדות ספרד.

את מבדקי השפה והידע עורכת שגרירות ספרד באמצעות מכון פרטי הפועל אף הוא בתל אביב. לאחר הגשת הבקשה באמצעות המערכת האלקטרונית אותה מפעילה הקונסוליה של ספרד בתל אביב, ולאחר שעברתם בהצלחה את מבדקי השפה והידע הכללי, תוזמנו לספרד לצורך קיומו של ראיון ופגישה עם נוטריון מקומי. במהלך הפגישה יוצגו בפניכם מספר שאלות ולאחר מכן, תדרשו לחתום על טפסים שונים באמצעותם הליך אזרחותכם מקבל תוקף. קבלת אזרחות ספרדית ו/או קבלת אזרחות פורטוגלית לצאצאי מגורשי ספרד-פורטוגל, מזכה אתכם באופן אוטומאטי בקבלת דרכון אירופאי התקף בכל מדינות האיחוד. החזקת דרכון זה מקנה לכם מגוון רחב של הטבות מעשיות בכל תחומי החיים כאזרחי האיחוד האירופי.

 

 

Bookmark and Share