הכל על בדיקת האולטרסאונד

בעולם כיום ישנן מספר שיטות דימות, בין אלו נמצא את בדיקת ה MRIת בדיקת CT, בדיקת האולטרסאונד ועוד. בשורות הבאות נדבר על בדיקת האולטרסאונד ונסביר מעט על השיטה עצמה, למה היא תורמת, מה היא מגלה וכיצד היא מתבצעת. עוד נענה על השאלה החשובה מכולם והיא האם הבדיקה כואבת אם גם אתם עומדים לעבור בדיקת אולטרסאונד ורוצים להכיר מקרוב את מה שעומד לקרות במהלכה, זהו בדיוק המאמר עבורכם. הצטרפו אלינו לקריאה קלילה ומהנה על האולטרסאונד…

אז מהי בדיקת האולטרסאונד בעצם

כפי שכבר ציינו לעיל, אולטרסאונד הינה אחת מהשיטות השכיחות ביותר לבדיקת דימות. באנגלית שמה זהה ונכתב כך: UltraSound או בקיצור US. שיטה זו משמשת לקבלת תמונה פנימית של אותו איבר או רקמה נבדקים. חשוב לדעת כי בדיקה זו אינה פולשנית ובעזרת מכשיר מיוחד – המתמר, המונח על האיבר או האזור, מקבלים את התמונה. עיקר השימוש של הבדיקה היא לאבחון תפקוד ומבנה ובעזרתה ניתן לטפל ולבצע בדיקות או הליכים בצורה קלה יותר ונגישה (לדוגמא: בדיקת מי שפיר, אשר בעבר הייתה מבוצעת על ידי ניחוש מיקום העובר ודקירה). ה- US אינה מערבת קרינה (בניגוד לשיטות בדיקה אחרות) והיא עושה שימוש בגלי קול בתדר, שגבוה ממה שהאוזן האנושית מסוגלת לקלוט. גלי קול אלו מעובדים לתמונה דיגיטלית המתקבלת בצבעי שחור לבן ונצפית במסך מכשיר הבדיקה וניתן אף לייצא תמונות של הבדיקה. אחת הבדיקות השכיחות ביותר המבוצעות על ידי אולטרסאונד היא אולטרסאונד בטן וזאת תודות לעובדה שאין שימוש בקרינה ולכן ניתן לבצע בעזרתה את כל הבדיקות גם לנשים בהיריון ולילדים – ואכן נעשה בה שימוש מקיף במהלך תקופת ההיריון. עוד מקובל לבצע בדיקה זו כאשר ישנם כאבי בטן חריפים או כאבים שלא חולפים, מעקב אחר אבנים בכליות, תפקודי כבד (לאחר שהודגמו בבדיקות דם) ובירור חשד למפרצת באבי העורקים.

לסיכום, שימוש בבדיקת אולטרסאונד הוא רב תחומי לכן נעשה בה שימוש תדיר, בעיקר כאשר ישנו צורך בבירור או במהלך ההיריון. בנוסף לחוסר הכאב במהלך הבדיקה, יתרון נוסף שלה הוא חוסר הקרינה בניגוד לשיטות דימות אחרות או הצורך בשתיית חומר ניגודי ושהייה בתוך מכשיר זמן רב. רופאים רבים מחזיקים במכשיר אולטרסאונד בקליניקה הפרטית שלהם, ורופאי נשים בעיקר, יחזיקו במכשיר זה על מנת לבצע בדיקת אולטרסאונד בטן למטופלות במהלך היריון. במידה והופניתם לבדיקה מסוג זה, זכרו כי הבדיקה בטוחה לחלוטין. בהצלחה.

Bookmark and Share