הדרך אל הילד

זוגות רבים וגם הורים יחדניים, מוצאים עצמם נזקקים לעזרה בהבאת ילדים לעולם. לעיתים הסיבות הן רפואיות ולעיתים מעשיות. בעזרת ותודות להתקדמות בעולם הרפואה, ניתן כיום לבצע הליך שנקרא פונדקאות ובעצם להסתייע באם פונדקאית, אשר תישא את העובר עבור ההורים המאושרים. בשורות הבאות נדבר מעט על הליך הפונדקאות, כיצד והיכן ניתן לבצע אותו עבור ישראליים יחידניים ועבור זוגות חד מיניים. אם חשקה נפשכם בילד ואין ביכולתכם לשאת אותו ברחמכם מכל סיבה שהיא, המשיכו לקרוא את המאמר הבא.

הליך פונדקאות

בעבר, שערי מדינות רבות היו פתוחים עבור הליך הפונדקאות אך לאור חוקי הפונדקאות, מדינות רבות סגרו את שעריהן (בעקר לזוגות חד מיניים או הורים יחידניים), ובין מדינות אלו נמצא את הודו, נפאל, מקסיקו ותאילנד. אחד המקומות האחרונים והכמעט בודדים, המאפשרים זאת היא מדינות ארצות הברית כאשר קליפורניה, נחשבת למדינה הליברלית ביותר בארצות הברית לפונדקאות. הליך פונדקאות בחו"ל בכלל והליך פונדקאות בארצות הברית בפרט, אינו הליך זול ולא כולם ידם משגת אך כאשר רוצים ילד, כנראה שאין דבר העומד בפני הרצון והדבר אכן אפשרי למרות כל הקושי. חשוב מאוד לדעת כי בעקבות היות ארצות הברית אחת המדינות הבודדות לביצוע פונדקאות עבור "המסורבים", עליית מחירים החלה להרים ראשה וגם זמני ההמתנה התארכו משמעותית.

ומה על הפונדקאית עצמה?

כצפוי וכנדרש, אישה הרוצה להיות אם פונדקאית, חייבת לעמוד במספר קריטריונים בריאותיים נוקשים הכוללים בין היתר ניטור פסיכולוגי בנוסף. כמו כן, על הפונדקאית לחתום על חוזים (נפרדים מחוזי ההורים לעתיד) ובעצם להבין כי אין היא אמו של הילד ואכן לוודא כי בסופו של ההיריון המיוחל, הילד אכן יימסר להורים. את רישום התינוק יבצעו ההורים עוד בשלב מוקדם של ההיריון וכך התינוק יזכה לקבל אזרחות אמריקאית מיום הלידה – יתרון משמעותי וכזה הקוסם להורים רבים לעתיד ולמעשה מעניק יתרון גדול מאוד לביצוע ההליך במדינת ארצות הברית.

לסיכום, ביצוע הליך פונדקאות בחו"ל עבור זוגות חד מיניים או הורים יחידניים, אינו פתוח בכל העולם ולכן רבים מבצעים הליך פונדקאות בארצות הברית. אין ספק כי אין מדובר בהליך זול אך יתרונות ההליך בארצות הברית גדולים מאוד וכוללים קבלת אזרחות אמריקאית לתינוק. במידה וגם אתם שוקלים להיכנס להליך פונדקאות, הסתייעו במומחים לכך וקבלו ליווי מלא. איבוד הזכות או היכולת לבצע זאת בשל כשלים טכניים או טעויות בירוקרטיות, יסב כאב לב גדול מאוד ואינו שווה את הסיכון או החיסכון הכספי.

Bookmark and Share