בתי הדפוס מכים שנית

בתי הדפוס מכים שנית

נראה כי ממש כשם שבתי דפוס לא זועזעו עם המעבר לעולם דיגיטאלי כך הם גם פני הדברים במשבר הכלכלי של ימינו. כולנו זוכרים את האימה ששררה בתקופה של טרום העידן הדיגיטאלי, או אז עלו לא מעט חששות ורואי השחורות כבר הספידו את בתי הדפוס.

אך כל בית דפוס שהצליח לקרוא נכון את המפה ועבר לשיטות ממוחשבות ודיגיטאליות לא רק ששרד את המהפכה כי אם הצליח להגדיל את סל השירותים שלו באופן משמעותי ובכך להגדיל את ההכנסות שלו לבלי היכר.

כיום במצב של חוסר ודאות והעדר יציבות כלכלית בתי הדפוס מכים שנית, המתח הכלכלי שמקיף את רוב העסקים בישראל והעולם המערבי נראים כפוסחים עליהם או מורגשים רק במעט. נשאלת השאלה מדוע כך הם פני הדברים ?

בתי הדפוס במשבר הכלכלי 2008

הסיבות ל"אדישות" של עולם בתי הדפוס לנוכח המצב הכלכלי הרעוע שבו אנו נמצאים הינן רבות, חלקן טמונות בביקוש של לקוחות וחלקן טמונות בגומרי הגלם.

פרסום – תעשיית הפרסום על ענפיה השונים – נמנית על הלקוחות הנאמנים ביותר של כל בית דפוס. מאחר ודווקא במצבי משבר חברות רבות מקצות משאבים רבים יותר לפרסום במטרה לצאת ממעגל מחזור מכירות נמוך. לכן לא חלה ירידה בביקוש להפקת מוצרי פרסום וזו מביאה ליציבות במחירים של מוצרי הדפוס.

אירועים וחגים – אין זה משנה מה המצב הכלכלי השורר: חתונות, בריתות, בר מיצוות ואירועים תופסים מקום של כבוד בחברה הישראלית. חוגגי האירועים למיניהם גם הם מהווים חלק ניכר ממעגל הלקוחות של בתי דפוס. זוג אוהבים שתכנן חתונה לפני חצי שנה איננו צפוי לבטלה עקב המצב הכלכלי הצורך להפיק הזמנות לחתונה עומד בעינו. גם אירועים משמחים כמו ברית קשה לדחות לימים טובים יותר, כיהודים אנחנו מקפידים לערוך את הברית במלות שמונה ימים לתינוק ולא דוחים אירועים כאלה עקב מצב כלכלי מתוח, לכן גם שוק ההזמנות לאירועים מתעלם מן העובדה שבחוץ מתרחש לו משבר כלכלי. עם זאת, ליצירת אירוע מוצלח כדאי להיעזר בשירותי חברות הפקות אירועים, כגון: iris zohar.

בנוסף, ישראל ידועה במספר החגים הרב שלה ומאחר ומחירי כרטיסי ברכה לחג הינו מראש נמוך יחסית, ישראלים רבים ממשיכים ורוכשים באותה תדירות שרכשו אותם בעבר, מבלי לחשוב יותר מדי – במיוחד בתקופות החגים. גם ימי הולדת לא ניתן לדחות, יש רק יום אחד כזה בשנה לכל אחד ואחת מאיתנו, והודות למחירים הסבירים של אלה, אנשים מרבים לרכוש כרטיסי ברכה לימי הולדת.

חומרי גלם חומרי הגלם של בתי הדפוס גם כן תורמים ליציבות הכלכלית בעולם הדפוס. על פי רוב חומרי הגלם של בתי הדפוס כוללים סוגים שונים של נייר: בד, בד קנבס, קלף, נייר רגיל וכו'. כל אלה שומרים על יציבות במחירים שלהם במשבר הנוכחי ובשל כך – בתי הדפוס אינם מורידים מחירים אך גם לא מעלים אותם.

אם כן, אין זה משנה מה אתם צריכים הדפסה על קנבס של התמונה המשפחתית שתשמש כמתנה לאמא או הפקת ברושור לצורכי פרסום ושיווק, עולם הדפוס נותר יציב ואיתן בימים טרופים אלו ונראה כאילו הקור ששורר בחוץ איננו חודר פנימה, אל בתי הדפוס עצמם ומותיר אותם אדישים למצב.

Bookmark and Share