Internet security – הרבה יותר מתוכנת אנטי וירוס

Internet security – הרבה יותר מתוכנת אנטי וירוס

עד לא מכבר החברות שהציעו לנו תוכנת אנטי וירוס סיפקו לנו אבטחה מוגבלת יחסית. יכולנו בנוסף לתוכנת האנטי וירוס שסורקת את המחשב על מנת לאתר וירוסים גם ליהנות מחומת אש (Firewall) שהגנה על המחשב שלנו באופן אקטיבי מפני כניסה של גורמים לא רצויים- וזהו. כיום תוכנות internet security מציעות הרבה יותר מכך. עכשיו ניתן למצוא חבילות אבטחה כוללות המספקות הגנה גם עבור רשת אינטרנט אלחוטית ובנוסף, מציעות שירותים נוספים כגון שירות סינון אתרים לא הולמים עבור ילדים, למשל.

הסיבה לכך שחברות רבות מציעות לנו חבילות אבטחה (internet security) מקיפות יותר הן תוצר של השתכללות האיומים הקיימים על המחשב שלנו. נראה כי כותבי הוירוסים משתכללים מיום ליום וכעת גם סקריפטים ותוכנות מזיקות עורבות לנו בכל פינה. סכנות מתוחכמות יותר בדמות תוכנות שמטרתן גניבת ידע או ניצול זדוני של יכולות המחשב שלנו למטרות מסחריות כגון שליחת דואר זבל הן גם עניין שבשגרה. ואם לא די בכך, ניתן כיום לאתר בקלות ברשת ערכות לבניית וירוסים, מה שהופך כל ילד קטן לסכנה פוטנציאלית למחשב שלנו. בנוסף, עם כניסת טכנולוגיות חדשות כגון רשת אינטרנט אלחוטית, נולד צורך אמיתי לספק פתרונות אבטחה גם לרשתות אלחוטיות, החשופות יותר מכל לפריצות.


Internet security – חבילות אבטחה מקיפות

בעבר על מנת להגן על המחשב שלנו, היינו צריכים לרכוש תוכנות שונות המציעות הגנות שונות – אך לא עוד. כיום חברות המספקות פתרונות אבטחה מציעות לנו חבילות אבטחה מקיפות במיוחד הכוללות בין היתר:

אנטי וירוס – תוכנה שעושה את שעשתה עד כה: מגנה על המחשב שלנו באמצעות סריקה יסודית חוזרת ונשנית.

מסנני דואר זבל – מסננים אלו נועדו לעזור לנו למנוע קבלת דואר זבל. מסננים אלו על פי רוב מוטמעים באמצעות סרגל כלים במייל שלנו.

תוכנות ריגול – באמצעות חבילות internet security (חבילות האבטחה הכוללות) נחסמות תוכנות ריגול בלתי רצויות.

סינון אתרים עבור ילדים – עד היום הכרנו תוכנות סינון אתרים המגיעות כתוכנות נפרדות. כיום, חבילות אבטחה אלו טומנות בחובן גם אפשרות של סינון תכנים פורנוגראפיים, אתרי הימורים ואתרים בעלי תכנים אלימים. דבר חשוב בבית שבו יש ילדים שגולשים באינטרנט.

רשת אינטרנט אלחוטית – נסו להיזכר: האם אתם מכירים כיום בית בו אין רשת אינטרנט אלחוטית ? חבילה כזו מביאה לניטור טוב יותר של הרשת הביתית ולשיפור ברמת האבטחה של רשתות אינטרנט אלחוטיות, שמטבען חשופות יותר לחדירות של גורמים בלתי רצויים.

Anti-Phishing – אבטחה זו נועדה להגן מפני ניסיונות הונאה ועוקץ.

סינון אתרים מזיקים – ארכיב זה בחבילות האבטחה המתקדמות מגן עלינו מפני כניסה לאתרים שעשויים להזיק למחשב שלנו.

תחזוקת מחשב – שחזור קבצים 'אובדים', גיבוי מתקדם, אפשרויות ניקוי דיסק ואיחוי דיסק ועוד.

אם כן, נראה כי כיום אנחנו זקוקים להרבה יותר מסתם תוכנת אנטי וירוס פשוטה. ההאקרים השתכללו ואנחנו זקוקים כיום להרבה יותר אבטחה מתמיד. לפי תחזיות ריאליות, הצורך בשכלול האבטחה לא יסתיים בשלב זה ויהיה צורך להיענות לצרכי אבטחה נוספים שיתעוררו בעתיד. אך כמו שאנחנו רואים – פתרונות האבטחה לא מאחרים להגיע (לפחות לא מאחרים מדי) והם כנראה ימשיכו לספק תגובה הולמת לצרכי האבטחה המשתנים שלנו.

Bookmark and Share