שירותים במכוני גרפולוגיה

שירותים במכוני גרפולוגיה

מזה שנים משמשת הגרפולוגיה ככלי אבחון לאינדיבידואלים בתחומים שונים, המשמשים את האדם עצמו ואת האדם שמנגד. סטודנטים המבקשים לבחון את התאמתם לתחומים השונים ולמסלולי הלימוד, נעזרים בגרפולוגיה בכדי לאבחן את כישוריהם ולאמוד את כישוריהם לפני כניסתם לכל מסלול לימודים אקדמי, ומנגד, מעסיקים בוחנים את המועמדים למשרות השונות על בסיס תוצאות מרכז הערכה גרפולוגי המספק שרותי הערכה לנבחנים לתפקידים שונים בארגונים. בתחום המשפטי, משמשת גרפולוגיה משפטית מזה שנים את המערכת המשפטית באבחון מסמכים והוכחת זיוף חתימות או כשרותם.

נבחן אפוא, את המוצע לנו על ידי שימוש בשרותי מרכז הערכה המוצע במכוני הגרפולוגיה, ואת דרכי השימוש בשרותי מרכז הערכה על ידי מעסיקים הבוחנים מועמדים לאיוש משרות, וכן את השימושים בתחום גרפולוגיה משפטית בתחום זיוף חתימות ותחומים נוספים.

מרכז הערכה

מרכז הערכה הוא שירות המוצע על ידי מכוני גרפולוגיה מקצועיים, המשרת את המעסיקים בבחינת מספר מועמדים לתפקידים שונים בארגון. במסגרת בחינות אשר עוברים המועמדים במרכז, מבצעים אנשי הצוות המועסק במכון שיחות הכרות עם המועמדים, וכן מועברות משימות אישיות הקשורות בתחומים השונים בגרפולוגיה לאבחון מדויק של המועמדים, על כישוריהם, אופים, יכולת עמידה במצבי לחץ, תכונות בינאישיות וכדומה. בהמשך, יתמודדו המועמדים עם מבחני הערכה המספקים משוב אינטלקטואלי ואישיותי לגרפולוגים המבצעים הערכה המתבססת על שקלול תוצאות המבחנים, שיחות ההכרות והמשימות האישיות.

כמו כן, כמובן, מתבצעת הערכה גרפולוגית בסיסית לכתב היד של המועמדים, המשמשת בכדי לאבחן את יושרו ואמינותו של המועמד. עם סיום מבדקי ההערכה במרכז, מוגשות למעסיקים תוצאות ההערכה עבור כל משתתף במסגרת האבחון הקבוצתי, הכוללת את הערכת האישיות, מידת האינטלקט, מידת היושר, ותכונות נוספות אשר עשויות לפסול או להכשיר את הנבחן למשרה המיועדת.

גרפולוגיה משפטית

בשימוש הנפוץ ביותר בשרותי גרפולוגיה משפטית הוא למטרת בחינת זיוף חתימות ובחינת כשירות מסמכים. לא אחת נדרשים המופיעים בבתי המשפט בתחומים שונים ומגוונים להציג מסמכים שונים או חוזים המאמתים את טענותיהם, ולא אחת התגלו מקרים של זיוף חתימות אשר פסלו את המסמכים אשר הוגשו במהלך המשפט לשמש כחומר ראייתי. שימוש בשרותי גרפולוגיה משפטית מאפשר לטוענים מנגד להפריך ראיות שווא, ולהוכיח זיוף חתימות על ידי הצד הטוען. מכוני גרפולוגיה מספקים בתחומים אלו שרותי חוות דעת משפטית קבילה בבתי המשפט, וכן מתן עדויות על ידי מומחה מטעם המכון המבססות את הטענות המופיעות בחוות הדעת המשפטית אשר הוגשה על ידי המכון.

בין המסמכים אותם ניתן לפסול כראיה משפטית בבתי המשפט על ידי שימוש בשרותי גרפולוגיה משפטית, נכללים חוזים עסקיים, צוואות ירושה, מכתבים אישיים, הסכמים שונים, מסמכים המעידים על חתימת ערבויות בנקאיות וכדומה, כך שלמעשה כל אחד ואחת מאיתנו עשוי להזדקק בשלב זה או אחר לשרותיהם של המכונים הגרפולוגיים, אשר תוצאותיהם ודבריהם עשויים להטות את כף המאזניים בהכרעת הדין בבתי המשפט.

Bookmark and Share