קנייה ומכירה של קרן נאמנות על ידי בית השקעות

קנייה ומכירה של קרן נאמנות על ידי בית השקעות

בית השקעות המנהל קרן נאמנות ומספק שירותי ייעוץ השקעות, ימנה במסגרת ניהול הקרן את נאמן הקרן, אשר תפקידו להחזיק בנכסי קרן נאמנות עבור בעלי היחידות בקרן, וכן לפקח על התנהלות תקינה של אותה קרן נאמנות בהסתמך על מדיניות ההשקעה אודותיה הוחלט בהסכם הנאמנות המפורסם מעת לעת באמצעות תשקיף, מנהל קרן נאמנות, אשר תפקידו לנהל את כספי קרן נאמנות ולבצע פעילויות מסחריות כגון רכישה ומכירה של ניירות ערך, ביצוע סקירת מאקרו וניתוחי שוק, ולפעול בהתאם למדיניות ההשקעה של הקרן.
הגדרות פעילותה של קרן נאמנות יוגדרו על ידי בית השקעות במסגרת הקמתו של הסכם הקרן, המהווה אמנת פעילות בין בית השקעות לבעלי היחידות בקרן הנאמנות.

אם כן, כיתד תתבצע בפועל רכישה ומכירה של קרן נאמנות? מי אחראי לביצוע פעולת הרכישה? מהוא מחיר קנייה, מחיר יסודי, ומה הוא מחיר פדיון? בית השקעות המתמחה בניהול קרנות נאמנות ובמתן שירותי ייעוץ השקעות המבוססות על תוצאות סקירת מאקרו המתפרסמת על ידי הבנקים השונים, מנהל גם את פעילויות מכירתן וקנייתן של קרנות נאמנות שונות. נסקור אפוא, את דרכי הפעולה בתהליך של מכירה ורכישה של קרנות נאמנות על ידי בית השקעות המספק שירותי ייעוץ השקעות.

קנייה ומכירה של קרנות נאמנות

קנייה או מכירה של קרנות נאמנות, תתאפשר על ידי הפעלת אל נציג בורסאי אצלו מתנהל חשבון ההשקעות. את הוראת הקנייה של קרן הנאמנות, ניתן להגיש אל הנציג הבורסאי בשעות שונות במהלך הפעילות המסחרית בבורסה המקומית, ולרוב עד לשעה ארבע אחר הצהריים, והוא המועד הקובע. פעולת הקנייה או המכירה, תתבצע באותו יום בה ניתנה ההוראה, אך כאשר מדובר בקרנות נאמנות המוכרות כקרנות המתנהלות בחו"ל, תתבצע פעולת הקנייה או המכירה ביום שלמחרת.

הכספים בגין מכירה של קרן נאמנות יופקדו לחשבון ביום בו ניתנה ההוראה למכירה, ומנגד, ברכישת קרנות נאמנות יימשכו הכספים באותו יום בו ניתנה ההוראה. אם וכאשר ניתנה ההוראה לביצוע מכירה או רכישה של קרנות נאמנות לאחר השעה ארבע אחר הצהריים, תתבצע הפעולה ביום שלמחרת, וכמו כן יימשכו או יופקדו הכספים לחשבון ביום למחרת גם כן.

מחיר קנייה ומחיר פדיון

מחיר הקנייה, מבוסס למעשה על המחיר היסודי של קרנות הנאמנות. המחיר היסודי של קרנות נאמנות מתבסס של שווי הנכסים בקרן, בחלוקה אל מספר היחידות המשתתפות בה. לעיתים, נגבה שיעור הוספה בתהליך מכירה של קרנות נאמנות, המתווסף אל מחיר הקנייה או מחיר היסוד. מחיר פדיון, הוא המחיר בו ניתן לפדות יחידת קרן אחת, והוא משתווה לערך מחיר המכירה של הקרן בחלוקה למספר היחידות בה. המחיר הפדיון מופקד אל חשבונו של המוכר, בעת מכירת הקרן.

Bookmark and Share