שירותי מכון פוליגרף

שירותי מכון פוליגרף

בדיקות פוליגרף הנערכות כחלק משרותיו של מכון פוליגרף, מאפשרות פעמים רבות לפתור מחלוקות פנימיות ולאשש או להפריך חשדות כנגד אדם. בדיקות פוליגרף, הן למעשה בדיקות באמצעות מכונת אמת, אשר מאפשרת לדעת באופן הקרוב ביותר לביטחון מלא אם אדם דובר שקר או אמת. במאמר הבא, נסקור את השירותים המוצעים באמצעות מכון פוליגרף על ידי בדיקות פוליגרף, ונכיר את המצבים בהם נוכל גם אנחנו להסתייע בשרותי מכון פוליגרף לצרכינו האישיים.

בחינת מועמדים לעבודה

פעמים רבות, מסגרת התפקיד לה מועמד מאייש המשרה, דורשת אמינות גבוהה בעקבות חשיפה למידע רגיש בו עוסקת החברה, או כמובן במקרים בהם על מאייש התפקיד תהיה מוטלת משרה בה נגישות מיידית לכספים או למערכות מידע פיננסי. במקרים אלו, מהימנותו ואמינותו של מאייש המשרה היא מהמרכיבים החשובים ביותר בקורות חייו של המועמד, על כן יש צורך בווידוא הפרטים הנמסרים על ידו באופן המוחלט והוודאי ביותר. בדיקת פוליגרף לעובד מועמד, היא מהלגיטימיות שבבדיקות לעובדים, שכן לא מדובר בחשדות כנגדו, אלא כאן נועדה בדיקת פוליגרף לעובד מועמד לוודא כי אכן הפרטים אותם מסר הם נכונים, פעולה אשר תחסוך למעסיק זמן רב ויקר בבחינת הנתונים אותם מסר בדרכים חלופיות.

בדיקת פוליגרף לעובד

בדיקת פוליגרף לעובד בארגון, תוכל להתבצע באופן שרירותי תקופתי. דהיינו, ניתן לבצע בדיקת פוליגרף לעובד אחת לתקופה, כאשר בדיקה זו מתבצעת לכלל העובדים, וזו מתקיימת בהודעה מוקדמת ובהסכמת העובדים כתנאי בסיסי לחוזה ההעסקה במקום העבודה. כמובן, שניתן לבצע בדיקת פוליגרף לעובד הנחשד בביצוע עבירה פנים ארגונית, אך יש צורך בהסכמתו במידה וזו לא ניתנה מראש במסגרת תנאי העסקתו. השימוש בבדיקות פוליגרף תקופתיות לעובדים הוא נפוץ למדי, ושוב, מדובר במקרים בהם יש צורך בבחינת אמינות העובדים מעת לעת, וכאשר מדובר בחברות ובתי עסק בהם לעובדים נגישות לחומרים רגישים או לכספים.

בדיקות פוליגרף במגזר הפרטי

השימוש בשרותיו של מכון פוליגרף במגזר הפרטי, מתאפשר בתחומים רבים וארעיים. אב המעוניין לתחקר את בנו אשר חזר מאוחר בלילה, לאן נסע והאם נהג כשהוא תחת השפעת אלכוהול, בוררות בין בני זוג כאשר אחד מבני הזוג חושד בשני בבגידה, בוררות בין חברים, או בדיקות פוליגרף במקרים של תאונות דרכים, כאשר לא ניתן לקבוע מי מהמעורבים בתאונה הוא האשם והוא האחראי לתאונה. כמו כן, ניתן לקבל שירותים ממכוני הפוליגרף בבתי המשפט, או אז מציגים את תוצאות בדיקות הפוליגרף כעדות תומכת, ובמקרים מסוימים, עשויה בדיקות בפוליגרף להטות את תוצאות המשפט, זאת בעיקר כאשר מכון הפוליגרף המציג את נתוני העדות הוא גוף מוסמך ובעל ניסיון רב, המוכר בבתי המשפט כגוף אשר ראוי לקבל את חוות דעתו.

Bookmark and Share