מחפשים מידע על משכנתאות? כמה דברים שכדאי לדעת

מחפשים מידע על משכנתאות? כמה דברים שכדאי לדעת

קיימים סוגים רבים של משכנתאות בשוק. בשל התחרות על לב הצרכן, בנקי משכנתאות מציעים ללקוחותיהם משכנתאות בתנאים אטרקטיביים. משכנתאות שונות אחת מהשנייה בכמה מרכיבים כמו סוג ריבית והצמדה למדד. כשתיגשו לאחד מהבנקים, קרוב לוודאי שידברו איתכם במושגי הלוואות שאולי יהיו זרים לכם.

מומלץ אם כן לבוא לבנק עם מושג כללי על מה מדובר – למשל מהי הלוואת בלון, מהו ביטוח משכנתא או ריבית פריים. חיפוש מידע באינטרנט הפך להיות נפוץ מאד בשנים האחרונות ולכן כעת עומד לרשותכם ברשת מידע רב בנושאי משכנתאות וכן פותחו כלים אינטרנטיים שיכולים להקל על החלטתכם בנושא משכנתא – ביניהם מחשבון משכנתא.

כמו כן כדאי לדעת כי לקיחת משכנתא מחייבת רכישת ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא, היכול להירכש בבנק או בחברת ביטוח, מספק הגנה מפני הפסדים אפשריים, שיכולים להיגרם כתוצאה מנזקים לנכס או חוסר יכולת להחזר הלוואה בשל מות אחד מהלווים.

חפשו מידע על משכנתאות ברשת

תנאי משכנתאות משתנים בין בנק ובנק. גם לאחר בחירת בנק תצטרכו לבחור בין מסלולי משכנתאות שונים שישפיעו על הדרך בה תחזירו את ההלוואה. ישנם לא מעט סוגים של משכנתאות – משכנתא צמודת מדד, לא צמודה למדד, משכנתא שקלית, משכנתא דולרית ועוד.

לפני שבוחנים מסלולי משכנתאות כדאי להקדיש זמן לישיבה מול המחשב לקבלת מושג על המונחים השונים בנושא. תוכלו לבקר למשל באתר מילון משכנתאות המציע הסברי מונחים כמו סוגי ריביות. זכרו – ידע הוא כוח ובמקרה של משכנתאות ידע יכול לחסוך לכם הרבה כסף.

מחשבון משכנתא – כלי יעיל נוסף ברשת

עוד כלי ברשת שבו תוכלו להיעזר הינו מחשבון משכנתא. מחשבון משכנתא הוא פרי פיתוח של מתכנתים היכול לחשב ביעילות ובמהירות חישובים הקשורים למשכנתא.

כפי שתגלו, מחשבון משכנתא יכול לתת לכם מושג רב יותר על החזרים חודשיים. מחשבון משכנתא נמצא לרשותכם ללא עלות באתרי משכנתאות ומבוסס על לוח סילוקין שהינו דרך מקובלת לחישוב החזרי הלוואות. מחשבון משכנתא יכול להתבסס על חישוב סילוק הלוואה לפי לוח שפיצר שהינו לוח סילוקין מקובל או לפי לוח סילוקין קרן שווה.

אלו נתונים מזינים לתוך מחשבון משכנתא ? הנתונים אותם תזינו למערכת מחשבון משכנתא הינם גובה ההלוואה וגובה הריבית השנתית. לאחר הזנת הנתונים תקבלו מידע על גובה החזרי המשכנתא.

מהו ביטוח משכנתא ומה הוא מכסה?

בנוסף לאמור, תוכלו לנצל את הרשת כדי לערוך השוואה של ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא הוא חובה אך עדיין תוכלו לרכוש אותו בחוכמה על ידי השוואת תנאים בין הגורמים שמציעים אותו, קרי הבנקים וחברות הביטוח.

ביטוח משכנתא עונה על הצורך של הבנקים להגן על עצמם מאי החזר הלוואת משכנתא, כי הרי משכנתא נפרשת על פני זמן ממושך, ודברים רבים עלולים לקרות בפרק זמן זה. ביטוח משכנתא כולל בתוכו שני מרכיבים: ביטוח מבנה וביטוח חיים.

ביטוח משכנתא כולל ביטוח חיים כדי להבטיח תשלום יתרת הלוואה אם חלילה הלווה או אחד מהלווים הולך לעולמו. ביטוח משכנתא במקרה זה דואג כי חברת הביטוח תשלם את היתרה וכך גם משפחתו של הלווה יכולה להשאיר לעצמה את הנכס.
הרכיב השני של ביטוח משכנתא הוא ביטוח מבנה המכסה נזקים פיזיים שעלולים להיגרם לנכס במהלך תקופת המשכנתא: נזקי צנרת, בלאי טבעי, נזקי טבע ועוד.

למידע על החזרי מס .

Bookmark and Share