ערוצי שיווק באינטרנט – כיצד מגבירים תנועת מבקרים לאתרי אינטרנט?

ערוצי שיווק באינטרנט – כיצד מגבירים תנועת מבקרים לאתרי אינטרנט?

כולם מדברים היום על שיווק באינטרנט. מדוע? עסקים רבים מכירים את היתרון הגלום באינטרנט כפלטפורמה שיווקית החושפת את העסק להמוני לקוחות חדשים.

בשנים האחרונות עסקים החלו להכיר בכך כי לא מספיק להקים אתר אינטרנט מרשים אלא קיים צורך למשוך אליו תנועת מבקרים באופן תמידי. כמו בכל עסק נדרש כאן שיווק.

שיווק באינטרנט הפך בשנים האחרונות למקצוע של ממש. שני ערוצים מרכזיים של שיווק באינטרנט הינם קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן (בעיקר פרסום בגוגל). ישנם ערוצים נוספים של שיווק באינטרנט כמו שיווק ברשתות חברתיות. במאמר זה נסקור את שני הערוצים הראשונים שהזכרנו של שיווק באינטרנט ונתייחס לתפקיד של החלפת קישורים במסגרת קידום אתרים.

קידום אתרים-  מהי מטרתו?

בעשור האחרון האינטרנט הפך להיות כלי מרכזי בחיפוש מידע. מעבר כך מיליוני אנשים ברחבי העולם מזמינים מוצרים ושירותים דרך האינטרנט. חיפוש של מידע נעשה בעיקר דרך מנועי החיפוש ומכאן נובעת התחרות על הגעה למקומות הראשונים בתוצאות חיפוש אורגניות הבאות לידי ביטוי ברמת מכירות.

קידום אתרים אורגני מתייחס לניסיון להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש  המרכזיים. קידום אתרים הינו צעד ראשון ומרכזי ברוב תהליכי שיווק באינטרנט.

כיצד מתבצע קידום אתרים?

ישנן פעולות רבות לביצוע קידום אתרים וביניהן החלפת קישורים. ככל שאתרים חיצוניים, כמו בלוגים ופורומים, מפנים  קישורים לאתר שלנו כך תגבר מידת החשיבות של האתר בעיני מנועי החיפוש. במסגרת קידום אתרים משיגים קישורים לאתרים אותם מעוניינים לקדם בדרכים שונות ואחת מהמרכזיות שבהן היא החלפת קישורים עם אתרים אחרים.

החלפת קישורים יעילה

החלפת קישורים הכוללת קישור הדדי יכול להתבצע ביותר מדרך אחת. לא כל החלפת קישורים שניתן לבצע תתרום לקידום אתר במידה שווה.

במסגרת החלפת קישורים קיימת חשיבות רבה לאיכות הקישורים הנכנסים לאתר שאנו מקדמים. אם אתה בעל אתר בתחום הביטוח, החלפת קישורים עם אתרים העוסקים בתחום הביטוח תהיה יותר אפקטיבית.

כמו כן החלפת קישורים דו-כיוונית משני אתרים תהיה פחות יעילה לקידום. דרך אלטרנטיבית  היא להחזיר במסגרת החלפת קישורים קישור מאתר שלישי. לכן אם לרשות מקדם אתרים, יכולת להחליף קישורים בין מספר גבוה של אתרים כך גדלים הסיכויים שיוכל לבצע החלפת קישורים מוצלחת.

ערוצי שיווק באינטרנט: קידום אתרים אורגני לעומת פרסום בגוגל

מקובל לחשוב כי  פרסום בגוגל באזור המוקצב לקישורים ממומנים  הינו  כלי חשוב מבין ערוצי שיווק באינטרנט העומדים לרשות עסק.  בקידום ממומן, כפי שנעשה במסגרת פרסום בגוגל  משלם המפרסם סכום כסף על כל תוצאת חיפוש אבל רק על אלה שזכו להקלקה מצד הגולש.

פרסום בגוגל נחשב ליעיל במיוחד כערוץ שיווק באינטרנט מכיוון שגוגל הוא מנוע חיפוש חסר תחרות בעוצמתו ובחשיבותו בשוק. יש לזכור בנוסף כי פרסום בגוגל מביא לאתר באופן מיידי גולשים ממוקדי חיפוש, משמע גולשים אשר מחפשים אחר מוצר או שירות מסוים וזאת בהשוואה לגולש שהגיע במקרה מהקלקה על פרסומת אותה ראה באתר אינטרנט.

כמה עולה פרסום בגוגל? פרסום בגוגל יכול להתאים הן לעסק קטן והן לחברה. פרסום בגוגל נעשה, וזהו יתרון חשוב, תוך שליטה ובקרה מלאה על תקציב הקמפיין כך שעלותו משתנה בין קמפיין אחד למשנהו. פרסום בגוגל נעשה לרוב כערוץ שיווק הנוסף לתהליך ארוך הטווח של קידום אתרים וביחד הם ממקסמים את מידת התנועה לאתר החשובה להצלחתו של כל עסק באינטרנט .

Bookmark and Share