ניהול השקעות – מה עושה מנהל השקעות?

ניהול השקעות – מה עושה מנהל השקעות?

ניהול השקעות כבר ממזמן אינו ביטוי בשפה זרה עבור הישראלי. מספרם של הישראלים הבוחרים להעביר סכומים נכבדים שברשותם לידו של מנהל השקעות הולך וגדל בהתמדה. מה יכול משקיע להשיג על ידי ניהול השקעות בידי גוף חיצוני? לא כל אחד מאיתנו מבין בתנודות בשוק ההון, למעשה רובנו לא מבינים מספיק.

מנהל השקעות הוא אדם הבקיא בשוק ההון ולכן הוא בעל סיכויים רבים יותר לייצר רווחים. אמנם כל השקעה מערבת מידה מסוימת של סיכון, הגדולה יותר מאשר השארת הכסף בבנק, אבל ניהול השקעות יכול להוביל בסיכון סביר מאד להגדלת הרווח באופן משמעותי ותוך זמן קצר יותר מרוב המסלולים שמציע הבנק. מי שמגדיר עצמו שונא מושבע של סיכונים אולי לא כדאי לו להיכנס לשוק ההון. כל השאר מוזמנים לבחון את תחום ניהול השקעות ולשקול כדאיות ניהול תיק השקעות עבורם.

מיהו מנהל השקעות? ניהול תיקים צריך להתבצע על ידי איש מקצוע

ניהול השקעות מיועד לאנשים שצברו הון השוכב ללא שימוש ומעוניינים למקסם רווחים. ניהול השקעות למעשה מאפשר לאנשים שאינם מבינים בשוק ההון לנסות ולהגדיל את הונם על ידי הפקדת כספם בידיו של מומחה השקעות – הוא מנהל השקעות מוסמך שצבר ידע וניסיון בתחום השקעות.

לא כל אחד יכול להיות מופקד על ניהול תיקים. מנהל השקעות המופקד על ניהול תיקים חייב לעבור הכשרה מקצועית הכוללת מבחנים וסטאז' בשביל להעניק שירות של ניהול השקעות.

כיצד מתבצע ניהול תיק השקעות?

כאשר המשקיע מפקיד את כספו בידי מנהל השקעות ניהול תיק השקעות בפועל נעשה דרך חשבון הבנק של הלקוח. ניהול תיקים מתבצע על ידי מתן ייפוי כוח לבית השקעות לביצוע פעולות במסגרת ניהול תיק השקעות.

ניהול תיק השקעות בבית השקעות מתבצע לרוב על ידי התאמת תיק השקעות והמדיניות המונהגת בו לפי מצבו הפיננסי ורצונו של הלקוח. כך למשל יהיה לקוח אחד שיעדיף מדיניות תיק השקעות זהירה יותר מאחר.  ניהול תיקים אם כן מתחיל בפגישה עם מנהל השקעות אשר לאחר שיחה והתייעצות עם הלקוח סוגר עימו הסכם המקובל על שניהם.  ניהול תיקים כרוך בעמלה שאף היא נסגרת לפני חתימת הסכם.

ניהול תיקים – האם הכוח כולו נתון בידיו של מנהל השקעות?

אתם כלקוחות אמנם נותנים ייפוי כוח בידיו של מנהל השקעות אך אין זה אומר שתהליך ניהול תיקים מתרחש ללא פיקוח מצדכם. לאורך כל תהליך ניהול תיקים לקוחות מקבלים עדכונים שוטפים בכל עת לגבי הנעשה בתיק. גם אם בחרתם באופציית ניהול תיק השקעות בידי מומחה, עדיין כדאי לשמור על ערנות.

לפי מדיניות ניהול השקעות המונהגת בבתי השקעות מנהל תיק השקעות מסכם עם הלקוח לגבי רמת סיכון בה הוא מעוניין, באילו שווקים ועוד. מנהל השקעות שמפר את המוסכם בחוזה עלול להיתבע ולהסתכן בשלילת רישיון.

ניהול השקעות יכול להתבצע במידות משתנות של הצלחה, היכולות לנבוע גם ממידת מומחיותו של בית השקעות. האם ניתן להחליף בית השקעות במקרה של חוסר שביעות רצון ממדיניות ניהול השקעות? כן, כל שהלקוח צריך לעשות הוא להורות על ביטול ייפוי הכוח שניתן לניהול תיק השקעות ועל הענקת ייפוי כח חדש למנהל השקעות אחר, זאת כמובן במסגרת ההסכם שנחתם עם מנהל ההשקעות הקודם.

Bookmark and Share