בניית אתרים בתקן w3c

בניית אתרים בתקן w3c

בניית אתר אינטרנט

בניית אתרים נכונה היא לא רק עיצוב אתרים שייראו יפים ומושכים מבחוץ, אלא גם הקפדה על עמידה בדרישות מחמירות ותקנים לגבי התשתית של אתרים אלו. בניית אתרים כוללת כתיבת קוד, והתקינות של הקוד הזה היא קריטריון מרכזי באיכות האתר הסופי שבונים. אתר שאיננו עשוי נכון ואיננו עומד בתקנים יכול להיות בעייתי מהבחינות הבאות:

  • תאימות האתר לדפדפנים שונים – אם הקוד הוא תקני ונוקשה, כמו הנדרש בתקן w3c xhtml 1.1, אז האתר ייראה באופן זהה בכל הדפדפנים, וזה חשוב, שהרי רבים הגולשים שמשתמשים בדפדפנים כמו פיירפוקס ואחרים.
  • סריקה ע"י גוגל ומנועי חיפוש אחרים – כשהאתר עומד בתקנים, הדפים שבו ייסרקו ע"י גוגל בצורה חלקה ומהירה יותר, מה שייתרום גם לקידום האתר.
  • קידום האתר – אתר שנכתב בקוד תיקני הוא אתר מהיר יותר, ומהירות עליית האתר משמשת גם היא כפרמטר בדירוג האתר ע"י גוגל.
  • קוד מנופח – ישנם בוני אתרים שכותבים אתרים בקוד שכולל מבנה טבלאי ומשמעותו שילוב של מאפייני העיצוב יחד עם התוכן של האתר. מה שנוצר הוא קוד כבד ומנופח, שקשה לעבוד איתו, והוא גם נסרק פחות מהר ע"י גוגל, וגם עולה לאט יותר בדפדפן.

איך כן בונים אתר תיקני לפי תקני w3c?

בזמן בניית אתר אינטרנט חשוב לעבוד עם קוד העומד בתקן. קוד האתר כתוב בשפת html שהיא נחשבת לסטנדרט ברשת האינטרנט. שפה זו הומצאה ע"י טים ברנרס-לי, שהפך לימים לראש הארגון w3c, שהוא ארגון שהוקם בשנת 1994 והוא קובע תקנים וסטנדרטים במטרה להביא את האינטרנט למיצוי הפוטנציאל שלו. אחד מהתקנים של אותו ארגון, הוא התקן שנקרא w3c xhtml 1.1. משמעות התקן היא כתיבת אתרים בקוד נוקשה ואחיד, שיובן במהירות וכהלכה ע"י כל הדפדפנים הקיימים. זהו קוד שקל יותר לעבוד בו, והאתרים שנכתבים בקוד זה הם איכותיים יותר בעיניי המשתמשים, וגם בעיניי גוגל. הרי מה הטעם לבנות אתר יפה ולהשקיע את מירב המאמצים בשיווק באינטרנט, אם האתר איננו איכותי ולא יהיה שימושי לגולשים?
נשים לב כי חברות בניית אתרים רבות אינן מקפידות על כתיבת קוד תיקני, והן עובדות על פי שיטות קידוד שחלפו מן העולם. יש חברות הכותבות קוד בתקן מיושן כגון HTML 4, אחרות מעמיסות את האתר בפלאשים ובתמונות במקום בטקסט חי, וחברות נוספות אינן מקפידות על קוד סמנטי וכתיבה באמצעות תגיות DIV ותגיות אינפורמטיביות למנועי החיפוש, כגון h1,h2. לכן, כאשר הולכים לבחור חברה לבניית אתרים, חשוב לדרוש כתיבה סמנטית, קוד תקני לפי w3c xhtml והפרדה מלאה בין הקוד לעיצוב.

***

Bookmark and Share