שווה לעשות השוואת משכנתאות

שווה לעשות השוואת משכנתאות

חברי הטוב ישראל התקשר אליי בבהילות יום אחד.

"אנחנו חייבים להפגש עכשיו!" הוא אמר, "אין דקה לבזבז!"

מה אפשר לעשות? כשחבר קורא לדגל, מתייצבים. נפגשנו אם כן אצלו, בדירה השכורה.

"הסתכל סביב." אמר ישראל, "מה לא בסדר כאן לדעתך?"

הבטתי סביב. "הדירה נראית בסדר גמור." עניתי, "אולי קצת צריך צבע בסלון אבל חוץ מזה…"

"נראית בסדר גמור?!?" שאל ישראל בזעם, "המקום חורבה! נמאס לי לחיות פה! אני לא מחכה אפילו עוד יום, לא מסתכל בתוצאות של מחשבון משכנתא – די! עכשיו אני לוקח משכנתא ועובר מכאן! לא אכפת לי לאן, העיקר שיהיה שלי!"

"ישראל, ישראל, תרגע." אמרתי לו. אין מה למהר, בוא נעשה השוואת משכנתאות כמו שצריך ונמצא לך משכנתא נוחה…"

אך נראה היה שישראל לא התרצה. הוא לא היה מוכן להשאר בדירה אפילו עוד דקה.

מחשבון משכנתא – ישתלם לך, ישראל

"לא רוצה לשמוע על השוואת משכנתאות!" אמר ישראל בכעס. "זה תמיד אותו דבר, הבנק הזה נותן לך כך וכך תשלומים בשווי כך וכך, והבנק ההוא נותן לך אותו דבר, פלוס מינוס אלפיה או שתיים. בטווח הארוך – זה לא באמת משנה. ובטווח הקצר אני לא מוכן להשאר פה עוד רגע אחד! אני אכנס לאינטרנט למודעות דרושים ואמצא לי מתווך טוב, שימצא לי דירה  לקניה במהירות!"

"אבל ישראל, מה כל כך רע פה שאתה לא יכול לחכות עוד שבוע?" שאלתי.

ישראל התחיל למנות על אצבעותיו את כל תחלואי מגוריו הנוכחיים. "חם ביום אז אני פותח את הדלת, אין דלת רשת אז היתושים נכנסים, בעל הבית לא מרשה לי לשים דלת רשת כי הוא לא רוצה לפגוע בטיח, הוא גם לא מרשה לי לצבוע את הסלון עם הכתמים של היתושים שתפסתי כי הוא לא רוצה סיד על הרצפה…"

"בסדר, בסדר," עצרתי אותו, "בוא לפחות רק נציץ באיזה אתר עם מחשבון משכנתא… תאמין לי – זה ישתלם לך."

ישראל נאנח. "ישתלם לי אתה אומר? איך זה ישתלם לי?"

השוואת משכנתאות – אין צורך לשבור את הכלים

התיישבנו מול המחשב והעלתי אתר עם מחשבון משכנתא.

אמרתי "זה האתר בו אני ואשתי השתמשנו לפני שלקחנו משכנתא. וכמה אני שמח שהסתכלנו בו! אתה מבין, גם אנחנו הרגשנו שאנחנו לא יכולים להשאר בבית שלנו אפילו עוד יום, וגם אנחנו כבר עמדנו לקחת משכנתא ללא השוואת משכנתאות – עמדנו לקחת את המשכנתא הראשונה שנתקלנו בה באיזו מודעה בעיתון. אבל אז, רגע לפני שהתקשרנו לבנק להגיד שאנחנו לוקחים אותה, התעשתנו, והתקשרנו לבנק אחר רק כדי לברר מה הם מציעים. הכנסנו את הנתונים של שתי המשכנתאות למחשבון ואתה יודע מה גילינו? שאם היינו לוקחים את המשכנתא מהמודעה, היינו יכולים להיות בצרות צרורות, ולשלם עוד עשרות אלפי שקלים רק בגלל ריבית ופריים!"

"ריבית ומה…?" שאל ישראל?

חייכתי ואמרתי "רואה? כדאי לך לחכות…."

מחשבון משכנתא – העוזר הקטן מול המשוואות הגדולות

למרבה המזל הצלחתי להרגיע את ישראל עם הסיפור שלי. גם הבטחתי לו שלא אותיר אותו לבד במערכה, אלא אעזור לו לבצע השוואת משכנתאות. בימים הבאים הסתובבנו בכל בנק בעיר, ביררנו על כל מסלול משכנתא קיים ואת כל הנתונים הזנו לתוך מחשבון משכנתא. ואתם יודעים מה? מזל שישראל נרגע באותו יום, אחרת היה יכול למצוא את עצמו כבול למסלול משכנתא תובעני, ולא עובד בנוחות עם המסלול הקל והגמיש שמצאנו עבורו.

Bookmark and Share