מגמות חמות בציוד למטבחים: מכשירי חימום ובישול במטבח מקצועי מודרני

מגמות חמות בציוד למטבחים: מכשירי חימום ובישול במטבח מקצועי מודרני

השוק התעשייתי שמתאים עצמו למיטב החידושים הטכנולוגיים הקיימים מציע מבחר רחב מאוד של תנורים המותאמים לצרכי בישול מתקדמים, כאשר לכל אחד מן התנורים הללו יתרונות משלו. נציג בפניכם מספר מכשירים ממיטב הטכנולוגיה הקיימת כיום, הדרושים בכל מטבח השואף להיות מקצועי: קומביסטימר, קונבקטומט , מיקרוגלים תעשייתיים ולבסוף, מיקרוגל משולב תנור.

קומביסטימר

קומביסטימר הוא סוג של תנור המשמש לאפייה, שהינו בעל תכונות ייחודיות. קומביסטימר הוא מכשיר כמעט חיוני במטבח של שף מקצועי ושל שף פרטי. ניתן למצוא קומביסטימר במסעדות רבות על סוגיהן השונים.

במה קומביסטימר שונה מתנור רגיל? קומביסטימר נבדל מן התנור הביתי בפונקציות הבישול המתוחכמות שלו  ובאפשרות לווסת את מידת הלחות המבוקשת בזמן השימוש בתנור ברמת דיוק גבוהה מאוד. כאשר מבשלים בעזרת קומביסטימר ניתן לבחור באחוזי לחות שונים ואף בשתי נקודות הקיצון: אפיה ללא לחות כלל או אפיה בלחות מקסימלית. דגמי קומביסטימר מגיעים לעתים עם תא נפרד למים ואחרים מקבלים את המים הנחוצים לפעולתם מן הצנרת שלכם.

קונבקטומט

פרט לתנור קומביסטימר עוד תנור שכדאי להכיר הוא קונבקטומט. קונבקטומט הוא חברו הטוב של כל שף מקצועי. תנור קונבקטומט הוא תנור מקצועי בעל שני מנועי טורבו בעלי תפוקה חזקה במיוחד. יתרונות אלה של קונבקטומט מאפשרים שליטה מרבית על רמת האפייה בתנור.

תנור קונבקטומט יכול להגיע בכמה דגמים במחירים משתנים. הטובים מבין דגמי קונבקטומט מכילים מערכת הזרקת מים, פתח עילי נוסף ליציאת חום ודלת חזקה המיועדת לאפייה בטמפרטורות גבוהות במיוחד. קונבקטומט עשוי לרוב מנירוסטה. מכיוון שתנור קונבקטומט אמור לתפקד במטבח בעל תפוקה גבוהה כדאי לבדוק שהינכם רוכשים קונבקטומט מיצרן אמין המייצר תנורים באיכות גבוהה.

מיקרוגלים תעשייתיים

במה שונים מיקרוגלים תעשייתיים ממיקרוגלים ביתיים? לעומת מיקרוגלים ביתיים, מיקרוגלים תעשייתיים יכולים לפעול בעוצמות בישול שונות הנעות בדרך כלל מאלף וואט לאלפיים וואט. כלומר, ההספק של מיקרוגלים תעשייתיים הינו גדול משמעותית מזה של מיקרוגל ביתי ממוצע.
מיקרוגלים תעשייתיים יעילים בהרבה מן המיקרוגל הביתי – מיקרוגלים תעשייתיים מחזיקים מעמד זמן רב יותר  ומחממים מזון באופן אחיד. מיקרוגלים תעשייתיים יכולים  להפעיל יותר אנרגיה בזמן החימום בשל רמת העוצמה הגבוהה הפוטנציאלית שלהם. דגמים משוכללים של מיקרוגלים תעשייתיים מגיעים לעתים קרובות גם עם מערכת העברת חום חדישה, אשר מביאה לתוצאות מוצלחות הרבה יותר כאשר מעוניינים בייבוש או בהפשרת מזון.

מיקרוגל משולב תנור

מיקרוגל משולב תנור, כפי ששמו מרמז, טומן אפשרויות בישול ואפייה בנוסף לחימום.  מיקרוגל משולב תנור זוכה לאהדה רבה בקרב משתמשים רבים בשל אפשרויות החימום המפותחות שלו.

מיקרוגל משולב תנור מאפשר חימום מדוייק, מבפנים ומבחוץ, מבלי להזיק לשכבה החיצונית של המאכל. כאשר מחממים בעזרת מיקרוגל משולב תנור ניתן לחמם מאפים ממולאים מבלי להרוס את המאפה. בנקודה זאת מיקרוגל משולב תנור עונה על חיסרון מרכזי במיקרוגל ביתי רגיל. יתרון נוסף של מיקרוגל משולב תנור הוא הצטיידותו במנגנון נעילה בטיחותי שמרחיק את ילדיכם מן התנור ומשאיר אתכם רגועים כשאתם נעדרים מן המטבח. כיום מיקרוגל משולב תנור מגיע בעיצובים חדשניים ועם מיטב הטכנולוגיה והופך למכשיר שימושי בכל מטבח מודרני .

גריל

Bookmark and Share