שירותי ניהול ספקים בחברות רכש

שירותי ניהול ספקים בחברות רכש

חברות הרכש מספקות שירותים רבים עבור חברות הטכנולוגיה בישראל. למעשה, כמעט ולא ניתן להקים מערך של הרכבת מוצר, מבלי להשתמש בשירותיהן של חברות הרכש, המאפשרות ניהול ספקים או איתור ספקים, בכדי להוזיל את העלויות המוצר הסופי ולספק TOC (Total Cost of Ownership) של המוצר, בכדי לקבל החלטות בדבר כדאיותו, והאפשריות העומדות בפנינו בכדי להוזיל המוצר, בין אם באמצעות איתור ספקים נוספים מהמזרח הרחוק, או ביצוע שינויים הנדסיים ואחרים במוצר בכדי להוזילו.

במאמר הבא, נכיר את האפשרות של השימוש בשירותיהן של חברות הרכש, כצעד מקדים לתהליך ייצור מושלם, וכתנאי להצלחת כל פרויקט אשר משולב בו רכש של מגוון מוצרים המרכיבים את המכלול, על ידי ניהול ספקים נכון, הגשת מכרזים ובקשות להצעות מחיר, בניית BOM וצעדים נוספים אשר יובילו בסופו של תהליך, אל חיסכון בעלויות המוצר.

מה הוא TOC (Total Cost of Ownership)?

הדרך להגיע אל מחיר המוצר הסופי, בבחינת עלויותיו, היא תורה של ממש. בכדי להגיע אל ה TOC (Total Cost of Ownership), שהיא העלות הסופית של המוצר, יש צורך להתייחס לגורמים רבים המשפיעים על מכלול העלויות של המוצר. בהיבטים הקשורים להוצאות המחשוב, נלקחים בחשבון עלויות החומרה והתוכנה הנדרשים, עלויות הקמת השרתים, ומתבצע תמחור מדויק של כל מרכיב ומרכיב בכדי להגיע אל חיסכון בעלויות על ידי איתור ספקים של כל מרכיב ומרכיב בתחום זה, תוך ניהול ספקים בבקשות להצעות מחיר וביצוע השוואת מחירים מדויקת.

מרכיב נוסף ב TOC (Total Cost of Ownership), הוא מרכיב עלויות התפעול, שם נבנות עלויותיהן של הרכיבים האלקטרוניים הנדרשים בכדי להרכיב את המוצר, עלויות ביטוחים, אבטחה ועוד. גם בתחום זה, ניהול ספקים נכון הוא הכרחי, בכדי לבצע חיסכון בעלויות יש לבצע איתור ספקים חלופיים עבור כל רכיב במכלול, בכדי לאתר את המרכיב האופטימאלי בבחינת ביצועיו, וכמובן בבחינת עלויותיו. נתון נוסף לו נזכה לאחר ביצוע TOC (Total Cost of Ownership), הוא נושא העלויות לטווח הארוך, הוצאות שוטפות הכוללות עלויות עמלות, תחלופה ושדרוגים למיניהם.

ניהול ספקים בחברות הרכש

המרדף אחר הצעות המחיר עבור כל מוצר בפרויקט, השוואת מחירים וביצוע איתור ספקים מתאימים, פעולות נדרשות לצורך ביצוע חיסכון בעלויות, כל אלו הם השירותים להם נזכה בפנייה אל חברות הרכש בכדי לנהל את הספקים הנדרשים לטובת מכלול המוצר. חברות הטכנולוגיה, עוסקות בפיתוח המוצר, ומשקיעות את מיטב מאמציהן בניהול הפרויקט עצמו, בבחינה הנדסית ובבחינת בדיקות המוצר והוכחת יעילותו, כאשר את הנדרש בכדי לבצע את הפעולות הללו, לא יוכלו לבצע בעצמם ללא הקצאת משאבי אנוש חשובים לנושא. פנייה אל חברות רכש לביצוע ניהול ספקים, היא הפתרון האידיאלי במקרה זה.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

Bookmark and Share