מה כדאי לדעת לפני שפונים לבנקים למשכנתאות ?

מה כדאי לדעת לפני שפונים לבנקים למשכנתאות ?

כיום כשהריבית על המשכנתא עולה בקצב מתמיד חשוב בתור צרכנים לבצע החלטות מושכלות לפני יישום הצעד הסופי. משכנתא היא ללא ספק אחת מההחלטות החשובות אותן עלינו לקחת במהלך חיינו. החזר הלוואת משכנתא מלווה אותנו במשך שני עשורים בממוצע כאשר רק בסוף התקופה הזאת מתגשם החלום של בעלות על נכס.
חשוב לדעת בתור צרכנים כי האופציות ללקיחת משכנתא הן מרובות. כל גוף פיננסי המעניק הלוואת משכנתא מציע מסלולים שונים. כל אחד מהם ישפיע על תנאי ההלוואה ולכן כדאי לא רק להבין מהו היתרון של כל מסלול אלא לבחור את המסלול שהכי מתאים לכם וזאת תוך כדי התחשבות במצב השוק.  אם אתם מרגישים שאתם מסתבכים בבחירת משכנתא תוכלו לפנות לשירותי ייעוץ. מידע בסיסי קיים באינטרנט הכולל הסברים על סוגי הריביות , סוגי הלוואות, לוחות סילוקין ועוד. זכרו : ידע בתחום המשכנתאות הוא כוח שיכול לחסוך לכם הרבה כסף בתהליך ההתנהלות עם הבנקים.

מחשבון משכנתא –
כדי לקבל מושג על ההלוואה שמתאימה לכם תוכלו להשתמש בכלי חדשני שמציעים אתרים ברשת הנקרא מחשבון משכנתא. בעזרת מחשבון משכנתא תוכלו לחשב בקלות החזר חודשי לפי תנאי ההלוואה שלכם. יש לקחת בחשבון כי מחשבון משכנתא נועד לתת מושג כללי והוא אינו מהווה תחליף למידע שנותן לכם הבנק.
מחשבון משכנתא משתנה מאתר לאתר ברמת מורכבותו אבל עקרונית תוכלו לחשב בעזרתו שני פרמטרים מרכזיים. הראשון הוא ההחזר החודשי שצפוי לכם בלקיחת הלוואת משכנתא בגובה מסוים. בעזרת מידע זה תוכלו להבין בגדול כיצד להיערך למשכנתא ולהעריך האם תוכלו לעמוד בה בהתחשב בהכנסות המשפחה מול ההוצאות השוטפות. פרמטר שני שיחשב עבורכם מחשבון משכנתא הוא סכום ההלוואה שביכולתם לקבל מהבנק. הינכם יכולים להזין את יכולת ההחזר החודשית שלכם, משך תקופת זמן ואז לקבל מידע לגבי גובה הלוואת משכנתא שניתן לקבל.
כאמור מחשבון משכנתא אינו זהה בין האתרים השונים. תוכלו למצוא מחשבון משכנתא השייך לבנקים השונים ויש כאלה הנמצאים באתרי מידע בנושאי נדל"ן ומשכנתאות.

מהו ביטוח משכנתא?
ביטוח משכנתא כולל בתוכו שני מרכיבים : ביטוח חיים וביטוח מבנה. כל אחד מהם נועד לכסות כנגד נזקים שעלולים להיגרם לבנק מחוסר החזר מלא של הלוואת המשכנתא שהוא העניק לכם. ביטוח משכנתא אינו עניין של בחירה: כיום כל הבנקים מחייבים את לוקחי המשכנתא בביטוח זה. עם זאת אינכם חייבים לעשות את הביטוח דווקא בבנק ממנו נלקחה ההלוואה. תוכלו לעשות ביטוח משכנתא גם בחברת ביטוח. התחרות מובילה להטבת התנאים שמקבל הלקוח מצד החברות שמחזרות אחריו.

מדוע חובה לקחת ביטוח משכנתא?
הלוואת משכנתא איננה עניין של שנה או שנתיים והיא אף נמשכת על פני תקופת חיים ארוכה. במשך זמן זה קיים סיכוי כי משהו לא צפוי יקרה ללווה או למבנה המשועבד להלוואה. ביטוח משכנתא מכסה כנגד שתי אפשרויות אלה: ביטוח חיים מכסה כנגד הפסד כספי במקרה ואחד מהלווים נפטר וביטוח מבנה מכסה מפני נזקים פיזיים שונים העלולים להיגרם לנכס כמו צנרת פגומה, חשמל ובלאי.
המרכיב השני של ביטוח משכנתא נועד להבטיח את החזר ההלוואה במקרה ואחד או יותר מלוקחי המשכנתא הלך לעולמו. ביטוח משכנתא מבטיח כי הגורם המבטח משלם את יתרת ההלוואה. היתרון של ביטוח משכנתא מבחינת הלווה הוא שהנכס נשאר בידי משפחתו.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

Bookmark and Share