רשלנות בלידה – החשש של כולנו

רשלנות בלידה – החשש של כולנו

כל רשלנות מקוממת ומכעיסה, כל רשלנות מיותרת ומזיקה. אבל יש רשלנות ויש רשלנות. קשה וחמורה מכולן היא רשלנות רפואית שהמחיר שלה עלול להיות גבוה וקטלני. רשלנות רפואית עלולה להיות סופנית אם היא בלתי הפיכה. לפעמים אנחנו נוטים לחשוב, כי לכל דבר יש מענה ולכל דבר יש פתרון, לא תמיד.
מבין סוגי רשלנות רפואית רבת השלכות שליליות ותוצאות קשות היא רשלנות בלידה. רשלנות בלידה מכניסה אותנו לדיון בסוגיית רשלנות רפואית עורך דין. על היקף התופעה של רשלנות בלידה עשוי להעיד נתון סטטיסטי יבש: כשליש מתביעות רשלנות רפואית עורך דין מוגשות בתחום רשלנות בלידה. היושר וההגינות מחייב להודות, כי מספרן הרב של תביעות רשלנות רפואית עורך דין בתחום זה נובע מריבוי הלידות ביחס לניתוחים רפואיים אחרים.
תביעה משפטית בגין רשלנות בלידה עשויה להסתיים בפסיקה המחייבת תשלום פיצויים גבוהים מאחר שהשפעתה הבלתי הפיכה נמשכת לאורך כל חייו של האדם אשר רשלנות בלידה גרמה לנכות ולמום שעליו לשאת אותם ולחיות איתם כל חייו.

חשוב לציין, כי בדיקות שונות במהלך ההיריון נועדו לשלול סכנות וסיכונים שונים, ולגלות מומים בטרם לידה. עם זאת, גם כאשר בדיקות מבוצעות כהלכתן ובמועדן ישנה חשיבות רבה, לעתים מכרעת, לרישום מסודר, לתיעוד ולמעקב שוטף בכדי למנוע תביעות רשלנות רפואית עורך דין.
ישנם שורה של מעשים – או העדרם – שהיו צריכים להיעשות ולא נעשו או שנעשו באופן בלתי תקין, בלתי אחראי ובלתי סדיר העלולים להיכלל במסגרת רשלנות בלידה:  אי-הפניה של רופא לבדיקות לגילוי מוקדם של מומים מולדים, פענוח לקוי או שגוי של ממצאיהן או הקלת ראש בהם, חוסר מיומנות מספיקה בביצוע בדיקות אולטרא סאונד ופענוח מוטעה שלהן, אי ייחוס חשיבות מספיקה לאירועי מצוקה עוברית שניתן להבחין בהן באמצעות המוניטור, היעדרות רופא בשלב כל שהוא של הלידה המחייב נוכחותו, פעולה לא מקצועית או מרושלת בביצוע לידת מלקחיים או בלידת ואקום, ויתור על ניתוח קיסרי בתנאים המחייבים אותו ועוד.

בטרם הגשת תביעת רשלנות רפואית עורך דין, חשוב ומומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא ומנוסה בתחום תביעות על אודות רשלנות בלידה. על-פי רוב תביעת רשלנות רפואית עורך דין היא תביעה מורכבת, אולם אם וכאשר התובעים זוכים בה, הם עשויים לזכות בפיצויים גבוהים. מוסדות רפואיים חוששים מאוד מהגשת תביעה משפטית של רשלנות רפואית עורך דין  ולכן הנהלותיהן מנחות את כל העובדים במערכת להקפיד על קיום כל הפרוצדורות המחייבות ועל כל הנהלים המחייבים.
אם וכאשר אתם חושבים שיש לכם 'קייס' מוצדק להגשת תביעת רשלנות רפואית עורך דין בתחום רשלנות בלידה, פעלו באופן מחושב ומושכל. על מנת להוכיח נזק בלתי הפיך שנגרם לתינוק בשעת לידתו יהיה עליכם להוכיח כי נעשו טעויות חמורות, קריטיות, שמקורן בהתרשלות, עוד במהלך ההיריון ו/או במהלך הלידה.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

Bookmark and Share